چند نکته اساسی در مورد خرید گوشی دست دو - خرید موبایل دست دوم - وبلاگ دست دو
خرید گوشی دست دو

چند نکته اساسی در مورد خرید گوشی دست دو

خرید گوشی دست دو باعث می شود بتوانید مقداری پس انداز داشته باشید اما این نوع خرید ها بهتر است با آگاهی لازم در مورد وسیله مورد نظر، همراه باشد.

این مقاله نکاتی کلی در مورد خرید گوشی دست دوم را ارائه می کند:

شرکت‌های بزرگ تولید کننده‌ی،تلفن همراه  هر ساله محصولات جدید خود را به بازار عرضه می کنند و بسیاری از افراد گوشی خود را برای خرید گوشی جدید تر عوض می کنند. این زمان بهترین موقعیت برای خرید موبایل دست دو است زیرا گوشی های قبلی افت قیمت خود را داشته و با هزینه ایی که بخاطر دست دو بودن از آن گوشی کسر می شود، شما گوشی هوشمند مورد علاقه تان را با کمترین هزینه تهیه می کنید. فقط باید بدانید آِیا گوشی دست دو به خوبی کار می کند که بتوانید قیمت مناسب برای آن را ارزیابی کنید. البته این افت قیمت در گوشی‌های شرکت اپل که آیفون نام دارند، به دلیل پشتیبانی نرم‌افزاری ۵ ساله این شرکت از آیفون های قدیمی‌ترِ و تقاضای بیشتر در بازار دست دوم، بسیار کمتر از سایر برند‌ها است.

سوال هایی که قبل از خرید باید پاسخ داده شود

  1. گوشی هنوز در حال تولید است یا تولیدش متوقف شده است؟
  2. گوشی  کارتن و وسایل جانبی کامل و سالمی دارد یا خیر؟
  3.  گوشی و کارتن و وسایلش اصلی هستند یا تعویض شده اند؟
  4. بر روی پیچ های گوشی اثری از خش و باز شدگی دارند یا خیر؟ (برای فهمیدن از باز شدگی گوشی، آن را به تعمیرکاری ماهر نشان دهید.)
  5. به چه میزانی جای ضربه، شکستگی و یا خط وجود دارد؟

این موارد صرفا مواردی هستند که قیمت را تحت تاثیر قرار می دهند و نقص شدن  آنها به معنای این نیست که نمی توانید آن گوشی دست دو را خریداری کنید.

عرف قیمت گذاری این است که از گوشی اندروید سی درصد و از گوشی آیفون بیست درصد قیمت نو گوشی در لحظه فروش کسر شود.

البته تاکید می شود این قیمت ها نسبی هستند و شاخص خرید و فروش دست دو توافقی است.

نکات مهم در خرید گوشی دست دو

  • قبل از خرید تست سخت افزاری بر روی گوشی انجام دهید.( برای گوشی‌های آیفون و اندروید میتوان از اپلیکیشن TestM در آی او اس و TestM در اندروید استفاده کرد. علاوه بر این در گوشی‌های اندرویدی نیز میتوان از کدهای درون تصویر زیر، استفاده کرد. )
  • باطری کاملا تست شود که تغییر سایز و حالت نداده باشد.
  • کُد موبایل را وارد کنید و ببینید IMEI با روی کارتن هم خوانی داشته باشد. (#۰۶#*)
  • سیم کارت را در درون گوشی بگذارید و آنتن دهی را چک کنید.
  • از ارزش قطعات و اجزای گوشی با خبر باشید که در صورت نیاز به تعویض چه مقدار برای شما هزینه بر هستند؟ به عنوان مثال گوشی های سامسونگ به علت نوع خاص ال سی دی و کیفیت بالایشان درصد زیادی از قیمت گوشی را به خود اختصاص می دهند.
  • از فروشنده هفتاد و دو ساعت مهلت تست بگیرید.
  • با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

 و اما گوشی دست دوم خود را از کجا تهیه کنید؟

به شبکه های اجتماعی یا سایت های اختصاصی خرید فروش دست دو سری بزنید در این صورت انتخاب شما گسترده تر می شود و ممکن است شما پیشنهاد های بهتری دریافت کنید. درست است برای خرید های خود نیاز به اعتماد بیشتری خواهید داشت در این صورت می توانید با فرد فروشنده به صورت مستقیم ارتباط بر قرار کنید و یا از درگاه امن سایت دست دو استفاده ببرید.

گوشی های دست دو ضمانت خرید ندارند اما شما با آگاهی و در نظر گرفتن این مراحل خریدی تضمینی و شیرین را تجربه خواهید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.