۵ نکته کلیدی که باید مراقب باشید در فروش کالا انجام ندهید - وبلاگ دست دو
فروش کالا

۵ نکته کلیدی که باید مراقب باشید در فروش کالا انجام ندهید

بعد از سپری شدن یک تابستان پر از تعطیلی و یا یک مهمانی پرجمعیت ویا حتی تغییر و تحول در زندگی روزمره، شما با یک آشپزخانه، مهمانخانه نامرتب و یا کثیف روبرو هستید، این بهترین فرصت برای تمیزی محیط و یا تغییر و تحول می باشد که در این حین متوجه می شوید که یکسری از کالاها دیگری کارایی برای شما ندارند. آیا فروش این محصولات کار دشواری است؟ می توانید با مطالعه و بررسی نکات ذکر شده در این مقاله خیلی راحت فروش کالا دست دوم خود را انجام دهید.

 

بررسی نکات مهمی که نباید انجام دهید

۱- ثبت قیمت نامناسب:

خیلی از مواقع بعضی از فروشندگان قیمت محصول خود را با کالاهای مشابه دیگر در بازار مقایسه نمی کنند و همین امر باعث می شود قیمت نامناسبی برای کالای خود ارائه دهند و مشتری خود را از دست دهند، پس لازم هست که در ثبت قیمت ارزیابی شده بیشتر دقت کنید و اگر این امکان را نداشتید سعی کنید یک قیمت ثابت برای محصول خود ارائه دهید.

۲- ثبت تصاویر با کیفیت پایین:

همانطور که میدانید افراد با تصویر، سریعتر و بهتر ارتباط برقرار می کنند پس ارائه تصاویر خوب و با کیفیت می تواند توجه کاربران را بیشتر به خود جلب کند. برای اطمینان سعی کنید از عکس‌های روشن ، واضح و بدون برهم ریختگی پس زمینه استفاده کنید. نور طبیعی تاثیر بسزایی در بالابردن کیفیت تصویر دارد، سعی کنید از تمام زوایای کالای خود عکس تهیه کنید. تحقیقات نشان می دهد که ۴۵% اجناسی که عکس خوبی دارند زودتر بفروش می رسند.

۳- معرفی غلط و ضعیف:

طبیعی است که مخاطبان تمایل دارند اطلاعات و جزئیات کامل محصول شما را بدانند، اگر می‌خواهید در  فروش کالا موفق باشید، سعی کنید در ارائه اطلاعات دقت لازم را انجام دهید و یک نگارش درست و بدون غلط املایی داشته باشید و نکات کلیدی محصول را حتما در الویت قرار دهید. این نکات شامل: نوع، اندازه، رنگ، مواد، سال تولید و مدل می باشد، با توجه به تحقیقات انجام شده این امر می تواند ۶۰% در فروش محصول تاثیرگذار باشد.

۴- قطع ارتباط:

شما باید در سریعترین زمان ممکن به سوالات کاربران پاسخگو باشید، عدم توجه باعث افت فروش می گردد. قاعده اصلی ای که برای پاسخگویی وجود دارد ۲۴ ساعت است، این امر نشان از توجه شما به مخاطبان دارد. ممکن است در زمانی که شما پاسخگو نیستید، مشتری از رقیبانتان خرید کند.

۵- عدم انعطاف پذیری:

یک ارتباط خوب حسی می تواند باعث وفاداری مشتری شما گردد و چنانچه شما دائما در تغییر مکان و زمان در ارائه محصول خود هستید می توانید از طریق ابزارهای پیام رسانی پل ارتباطی خود با مخاطبان را حفظ نمایید و آنها را تحت تاثیر و پیگیر فروش محصول خود قرار دهید.

 

سخن آخر

نکاتی که گفته شد اگر انجام شوند قطعا باعث می‌شوند تا کالا روی دستتان بماند. پس در فروش کالا سعی کنید اصول فروش را رعایت کنید و مشتری مدار باشید. اگر قصد فروش وسایل دست دوم را دارید، سایت دست دو بهترین بستر برای فروش سریع کالای شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.