سفارش تبلیغات در سایت دست دو واتساپ 09361508484

توافق نامه کاربری سایت

به قسمت توافق نامه کاربر سایت "سایت دست دو" خوش آمدید. خدماتی که در این سایت در دسترس شما قرار میگیرد توسط شرکت آراد فن آوران دست دو ارائه می گردد. در صورت عدم توافق با این شرایط شما قادر به استفاده از خدمات سایت نخواهید بود.




  1. ماده 1 : طرفین توفق نامه



این توافق نامه فی ما بین شرکت آراد فن آوران دست دو ثبت شده به شماره 454968 به نشانی تهران، سعادت آباد ، خیابان علامه جنوبی ، خیابان سی و هشتم غربی ، پلاک 41، طبقه اول از یک طرف و کاربران اینترنتی اعم از خریداران و فروشندگان از طرف دیگر در جهت گردآوری خریداران و فروشندگانی متعهد و خرید و فروش در فضایی امن منعقد می‏گردد. شرکت آراد فن آوران دست دو از این پس در این توافق نامه دست دو یا سایت نامیده می شود و کلیه حقوق مادی و معنوی آن در اختیار این شرکت قرار دارد.




  1. ماده 2 : موضوع توافق نامه

  2. موضوع قرارداد عبارت است از ایجاد و ارائه شبکه‏ای مطمئن که در آن کاربران اینترنتی ، اعم از خریداران و فروشندگان، با استفاده از تسهیلات سایت اقدام به خرید و فروش اینترنتی در فضایی امن می نمایند. کاربران اینترنتی می‏توانند در هر جای ایران، کالای مورد نظر خود را با استفاده از سایت www.dast2.com مورد مبادله قرار دهند.

  3. ماده 3 : مدت اعتبار توافق نامه



این توافق نامه از هنگامی که کاربر با آن موافقت می نماید تا زمانی که به یکی از دلایل قراردادی یا قانونی فسخ شود معتبر خواهد بود.




  1. ماده 4 : شروط توافق نامه



4-1 شرایط عضویت کاربر :



4-1-1 اشخاص حقیقی :



اشخاص بالای 18 سال و مقیم ایران می‌توانند به عضویت سایت درآمده و از خدمات آن در مقام خریدار یا فروشنده استفاده نمایند.



4-1-2 : اشخاص حقوقی :



اشخاص حقوقی که در دفاتر ثبت شرکت‌های جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسیده باشند نیز می‌توانند عضو این سایت شده و از خدمات سایت استفاده نمایند.



4-2 نام کاربری و رمز عبور :



عضویت در سایت دست دو رایگان و آسان بوده و برای عضویت میبایست نام ، نام کاربری و رمز عبور برای خود تعیین نمونده و پس از ثبت این اطلاعات ، کاربر به عضویت سایت درآمده و میتواند از خدمات سایت استفاده نماید و مسئولیت انجام کلیه امور توسط وی در سایت به عهده ایشان خواهد بود و در غیر اینصورت مجاز به استفاده از تمامی خدمات سایت نبوده و هرگونه استفاده و دسترسی ، به معنای تجاوز به حقوق قانونی سایت دست دو بوده و پیگرد قانونی دارد . بدیهی است که استفاده از نام کاربری و رمز عبور تنها در سایت دست دو (dast2.com) مجاز و معتبر میباشد و در صورت استفاده از آدرس هایی بجز dast2.com ، عواقب از دست رفتن و یا سرقت اطلاعات و یا سو استفاده از اطلاعات با کاربر مورد نظر خواهد بود و سایت هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد .



تبصره 1 : با انتخاب هر گونه نام کاربری که با شئونات مذهبی ، اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی کشور مغایرت داشته باشد، سایت مجاز به ابطال آن نام کاربری است و کاربر حق هیچ گونه اعتراضی را ندارد .



تبصره 2 : کاربر حق فروش ، انتقال و یا استفاده از حساب کاربری دیگران را نداشته و در صورت اثبات این گونه موارد سایت بدون اطلاع قبلی مجاز به ابطال آن حساب یا حساب های کاربری است .



تبصره 3 : سایت دست دو مجاز است به صورت مستقیم یا غیرمستقیم اطلاعاتی را که برای تأیید هویت كاربر ضروری بوده کسب نماید. کسب این اطلاعات تنها در راستای صحت و اطمینان در واقعی بودن کاربر و ایجاد فضایی امن به همراه کاربرانی متعهد در سایت است و  پرسش از خود كاربر برای دریافت اطلاعات تکمیلی ، درخواست تایید پست الکترونیکی، درخواست تایید شماره تلفن همراه ، استعلام و تحقیق در مورد صحت اطلاعات مرتبط با کارت‌ها و یا حساب‌های معرفی‌شده و برخی از مصادیق این امر تلقی می‌شوند.



4-3 اطلاعات مورد نیاز برای عضویت :



در هنگام عضویت فقط نیازمند نام ، نام کاربری و رمز عبور است ولی در ادامه ارائه و استفاده از خدمات موجود در سایت کاربر باید اطلاعات کامل تری را وارد نماید . برای وارد کردن این اطلاعات کاربر میتواند از منوی پروفایل، گزینه ویرایش مشخصات استفاده نماید و اطلاعات خود را تکمیل نماید. این اطلاعات شامل اطلاعات تماس و اطلاعات بانکی است . نشانی ، شماره تلفن ثابت ، شماره تلفن همراه ، آدرس محل سکونت ، کدپستی و پست الکترونیک از جمله اطلاعات تماس و شماره حساب یا شماره کارت ، شماره شبا و نام صاحب حساب هم از جمله اطلاعات بانکی است که تا زمانی که کاربر مشتری ما هست، از اطلاعات دریافتی ایشان در راستای خدمات مختلفی که در سایت ارائه میشود مورد استفاده قرار میگیرد .



تبصره 4 : در صورتی که اطلاعات بانکی کاربر تغییر کند ، باید در اسرع وقت به سایت دست دو اطلاع داده شود و در غیر این صورت مسئولیتی متوجه سایت نخواهد بود .



تبصره 5 : دست دو اطلاعات دریافت شده از کاربران خود را تنها برای امور مرتبط به درون سایت همچون خرید و فروش و دیگر موارد مشابه مورد استفاده قرار میدهد و در اختیار سایرین قرار نخواهد داد .



4-4 امنیت اطلاعات کاربران :



حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران جزو وظایف سایت دست دو میباشد و نگهداری و محرمانه ماندن این اطلاعات بسیار حائز اهمیت است .



4-5 لغو عضویت :



در صورتی که کاربران خارج از قوانین و مقررات تعیین شده در سایت عمل کنند ، سایت مجاز است بدون اطلاع قبلی و با توجه به نوع خطای انجام شده و سابقه کاربر عضویت کاربر را لغو و یا غیر فعال کند ولی از پایگاه داده سایت خارج نمیشود . این کار به منظور نگهداری جزئیات کاربران و تراکنش های آنها، انجام می شود .



برای مشاهده لیست قوانین و مقررات سایت ، برروی لینک کلیک نمایید



تبصره 6 : با قبول این توافق نامه، سایت مجازاست تا در صورت وقوع هر گونه تقلب، یا کشف احتمال تقلب و کلاهبرداری، عضویت کاربر را غیر فعال و یا لغو نماید و کاربر حق هیچگونه اعتراضی در این خصوص ندارد .



4-6 ثبت و شرح کالا :



کاربر برای عرضه کالای خود میتواند از متن ، عکس ، انتخاب مجموعه مناسب و دیگر امکانات موجود در ثبت آگهی استفاده کند و مسئولیت استفاده از ابزارهای در دسترس کاربر جهت انجام این کار که مغایر با شئونات مذهبی ، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور باشد منحصرا متوجه کاربر خواهد بود . البته سایت تمام تلاش های خود را در راستای عدم انتشار کالاهایی مغایر با قوانین و مواضع کشور را به عمل می آورد ولی در صورت بروز اینگونه مشکلات ، مسئولیت این موارد متوجه کاربر است . همچنین فروشنده ضمن شرح کامل و درست کالا ، کلیه شرایط مربوط به فروش آنرا نیز اعلام نموده و نوع فروش کالا نیز باید دقیقا در شرح آن درج شود .



تبصره 7 : سایت توضیحات محصولات، قیمت آن‌ها و آمار مربوط به فروشندگان یا سایر موارد را تأیید نمی‌کند. همچنین ادعا نمی‌کند که نتایج جست‌وجو لزوما کامل، دقیق، قابل‌اعتماد و به‌ روز باشد. این خدمت برای آگاهی بیشتر و کمک به خریداران طراحی شده و به معنای تایید یا تضمین کالاها و خدمات فروشندگان نیست



4-7 خرید و فروش :



در صورتی که کاربر اقدام به فروش کالا در سایت نماید، قبل از ثبت کالای خود ، باید اطمینان داشته باشد که قانونا مجاز به فروش کالای خود در این سایت را دارد . به طور کلی کاربر به عنوان خریدار به 3 روش میتواند کالایی را از فروشنده خریداری نماید :




  • کاربر کالایی را با قیمت ثابت از فروشنده کالا خریداری میکند .

  • کاربر با شرکت در مزایده کالایی که به صورت مزایده ای به فروش گذاشته شده است ، پیشنهاد قیمت بالاتری میدهد و برنده مزایده می شود .

  • کاربر از قابلیت خرید آنی که در فروش کالاهایی که از نوع مزایده ای هستند و توسط فروشنده کالا این قابلیت تعبیه شده است ، استفاده میکند و کالا را از فروشنده خریداری می کند .



تبصره 8 : در صورتی که فروشنده کالایی را در مزایده قرار میدهد ، در صورتی که حتی یک پیشنهاد قیمت برای کالا از جانب خریداران داده شود ، دیگر مجاز به ابطال مزایده نمی باشد و در صورتی که مزایده به اتمام برسد و مزایده دارای برنده باشد ، موظف به فروش آن کالا به برنده مزایده است . تنها در 3 مورد فروشنده مجاز به فروش کالای خود به برنده مزایده و یا خریدار نمی باشد :




  • کالا جز کالاهای ممنوعه باشد

  • خریداری که بالاترین قیمت را پیشنهاد نموده از عهده شرایط اعلام شده توسط فروشنده بر نیامده باشد. (مثلا روش پرداخت بهای کالا) و یا براساس مقررات و قوانین کشور مجاز به خریداری کالا نباشد.

  • مشخصات خریدار برای فروشنده کاملا واضح و روشن نباشد



تبصره 9 : کاربر حق اختلال و یا دستکاری در قیمت و توضیحات و مشخصات کالا و مزایده را ندارد و در صورت مشاهده این چنین موارد طبق قوانین و مقررات مشخص شده در سایت با او رفتار خواهد شد .



تبصره 10 : انجام معامله خارج از سایت دست دو به هر شکلی برای کالایی که در سایت توسط فروشنده درج شده باشد ، غیر مجاز بوده . همینطور استفاده از هرگونه متنی شامل لینک های خرید سایت های دیگر و یا درج هرگونه اطلاعات تماس برای کاربران جهت تبلیغات یا ارایه خدمات خود مجاز نمی باشد.



4-8 روش ارسال کالا :



فروشندگان باید پس فروش کالا نسبت به ارسال کالا طبق روشی که در ثبت آگهی معین کرده است کالا را برای خریدار ارسال نماید . پیشنهاد میگردد، در راستای اطمینان حاصل کردن در ارسال و دریافت کالا توسط خریدار از جانب فروشنده از شرکتهای پستی معتبر در سراسر کشور که دارای کد پیگیری ارسال کالا هستند ، استفاده شود و در صورت استفاده از شرکتهای پستی معتبر ، کد پیگیری ارسال کالا را در مراحل خرید و فروش سایت وارد نمایید .



4-9 وظایف و مسئولیت های فروشنده :



کاربرانی که در سایت دست دو به عنوان فروشنده فعالیت میکنند ، باید نسبت به ارسال و تحویل کالا به خریدار اقدامات لازم را انجام دهند . بدیهی است که هرگونه مسئولیت، در زمینه کیفیت یا کمیت کالای ارائه شده و نیز ارسال آن بر عهده فروشنده بوده و در صورت اعلام خریدار ، مبنی بر عدم دریافت کالا و یا عدم صحت سلامت کالا ، فروشنده موظف به ارائه رسید ارسال کالا میباشد و در صورت بروز اینگونه مشکلات به منظور تطبیق اطلاعات ، جلوگیری از کلاهبرداری و سو استفاده ، با خریدار و فروشنده جداکانه تماس گرفته و کاربران موظف به دادن اطلاعات مورد نیاز سایت میباشند. چنانچه در نتیجه نقض این توافق نامه ضرر و زیانی از سوی هر یک از طرفین به ایسام، سایر کاربران و یا اشخاص ثالث وارد شود، مسئولیت جبران خسارت با ایشان خواهد بود.




  • فروشنده موظف است نسبت به کالاهایی که موجودی آنها به اتمام رسیده است و امکان تهیه مجد آنها را طی 24 ساعت آینده ندارد ، نسبت به حذف آن کالا اقدامات لازم را انجام دهند .

  • در صورتیکه کالای ارسال شده جهت خریدار به دلایلی از قبیل مغایرت با اطلاعات وارد شده کالا در سایت، شکستگی و یا آسیب دیدگی از سوی خریدار مرجوع گردد، هیچ هزینه ایی به فروشنده از سوی سایت پرداخت نخواهد شد.

  • فروشندگان ملزم هستند در معاملاتی که در این سایت انجام می دهند الزامات این توافق نامه را مراعات نمایند و مندرجات این توافق نامه در تفسیر و تعبیر اختلافات طرفین ملاک عمل می باشد.

  • فروشنده ملزم می باشد در زمان مفقود شدن کالا، جهت استفاده از خدمات بیمه شرکت های حمل و نقل با توجه به قیمت کالا اقدام نماید.



4-10 وظایف و مسئولیت های خریدار :




  • در صورت به وجود آمدن اختلاف میان خریدار و فروشنده و عدم توافق بین دو طرف ، شکایت به بخش حل اختلاف ارجاع داده میشود و اگر طبق نظر بخش حل اختلاف مقرر گردید که کالا باید مرجوع داده شود ، هزینه مرجوعی کالا بر عهده فردی که شکایت را طرح کرده است و در صورتی که ظرف مدت 48 ساعت کالا را مرجوع نکند ، مبلغ پرداختی به حساب خریدار واریز نمیشود و به حساب فروشنده پس داده خواهد شد .

  • خریدار موظف است کالای مرجوعی را توسط شرکتهای معتبر پستی که برای کالاهای ارسالی خود کد پیگیری میدهند ارسال نماید و ظرف مدت 24 ساعت بعد از ارسال ، کد پیگیری کالا را به سایت دست دو اعلام نماید . پس از تایید فروشنده مبنی بر دریافت کالا از جانب خریدار ، وجه پرداختی به حساب خریدار واریز خواهد شد

  • خریدارانی که امتیاز کاربری آن ها کمتر از 00000 باشد ، تنها حق دارند 2 بار در مزایده های سایت شرکت نمایند

  • خریداران ملزم هستند در معاملاتی که در این سایت انجام می دهند الزامات این توافق نامه را مراعات نمایند و مندرجات این توافق نامه در تفسیر و تعبیر اختلافات طرفیت ملاک عمل می باشد.



4-11 روش پرداخت :



خریداران میتوانند با استفاده از کلیه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب کشور نسبت به پرداخت در سایت اقدام نمایند . واریز وجه در عملیات پرداخت توسط خریدار به حساب سایت دست دو میباشد و میلغ واریز شده در حساب دست دو تا پایان عملیات خرید و فروش امانت باقی میماند . در صورتی که مبلغ واریزی از جانب خریدار به هر دلیلی به حساب سایت واریز نشده بود ، طی یک تماس تلفنی هماهنگی های لازم با خریدار در راستای پیگیری نتیجه تراکنش صورت میگیرد



4-12 روش تسویه حساب با فروشندگان :



پس از فروش موفق کالا در سایت ، مبلغ و هزینه ارسال از خریدار دریافت گردیده و با ایمیل و پیامک و سیستم اعلانات دست دو به فروشنده اطلاع رسانی میشود تا کالای خود را در زمان تعیین شده برای خریدار ارسال نماید . پس از تحویل و تایید کالا توسط خریدار، مبلغ واریز شده توسط خریدار که در حساب دست دو امانت است به حساب فروشنده واریز میشود . لازم به ذکر است واریز مبلغ به حساب خریدار یا فروشنده در واقع به حساب ایشان در سایت دست دو انجام میشود و کاربران در صورتی که خواهان واریز وجه به حساب های بانکیشان باشند ، باید به صفحه درخواست واریز وجه واقع در منوی پنل کاربری خود رفته و در آنجا درخواست خود را ارسال نمایند تا در اسرع وقت نسبت به واریز وجه به حساب خود از طرف سایت دست دو اقدامات لازم صورت پذیرد .



4-13 فعالیت های ممنوعه :



کاربران دست دو فعالیت هایی که انجام میدهند و یا کالاهایی که در سایت درج میکنند باید مطابق قوانین مقررات سایت صورت پذیرد و در صورت منطبق نبودن آنها با قوانین و مقررات سایت، از انجام هر یک از این امور در سایت جلوگیری شده و همچنین ممکن است تغییرات دیگری نظیر ایجاد محدودیت در تسهیلات خرید و فروش و حتی بسته شدن حساب کاربر خاطی اعمال شود.



برای مشاهده لیست کالاهای ممنوعه ، برروی لینک کلیک نمایید.



4-14 تعرفه های خدمات سایت :



تعرفه های سایت با توجه به خدمات متنوعی که در سایت وجود دارد متفاوت بوده و شما میتوانید تعرفه های سایت را از لیست تعرفه های دست دو مشاهده نمایید .



4-15 امتیازات :



کسب امتیاز برای کاربران از روش های مختلفی در سایت بدست می آید که یکی از مهمترین روش های کسب امتیاز در سایت در پایان عملیات خرید فروش بین خریدار و فروشنده است که دو طرف میتوانند نظرات مثبت ، خنثی و منفی نسبت به یکدیگر بدهند . از دیگر روش های بدست آوردن امتیاز در سایت در جدول امتیازات دست دو آورده شده است.



ماده 5 : حل اختلاف



 خریداران و فروشندگان در صورت بروز شکایت ، اختلاف و یا هرگونه مشکل میتوانند از سیستم طرح شکایت دست دو استفاده نمایند . برای طرح شکایت میتوان از منوی پروفایل کاربری از روی گزینه شکایت کلیک کرده و کاربران شکایتهای خود را با دست دو درمیان گذاشته تا کارشناسان دست دو در اسرع وقت به مشکل به وجود آمده رسیدگی کنند .



تیصره 11 : در صورتی که در شکایات مطرح شده توسط کاربران ، دست دو نظر نهایی را بدهد ، این نظر جواب قطعی بوده لیکن طرفین آن نظر را اجرا ننمایند ، دیگر حق طرح هیچ گونه شکایتی در این مورد را نخواهند داشت.



تبصره 12 : در صورتی که طرح شکایت از جانب کاربر واهی و بی مورد باشد ، سایت دست دو طبق قوانین و مقررات سایت با کاربر رفتار خواهد کرد و کاربر حق هیچگونه اعتراضی را ندارد .



ماده 6 : اقدامات و اختیارات سایت



دست دو در قطع، محدود نمودن و یا لغو ارایه خدمات خود به کاربران مختار است . در صورتی که ارائه خدمات به کاربر قطع یا محدود و یا لغو گردد، ، مراتب به وی ابلاغ خواهد شد. در این موارد کاربر می‌تواند تقاضای رفع این محدودیت‏ها را مطرح نماید تصمیم‏گیری نهایی در این خصوص با سایت خواهد بود



ماده 7 : قانون حاکم



قانون حاکم بر این توافق نامه کلیه‏ی قوانین و مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران می‏باشد.



ماده 8 : شرایط عدم مسئولیت و عدم تضمین



8-1 شرایط عدم مسئولیت :



سایت و هیچ یک از ارگان‏های اصلی یا فرعی آن به هیچ وجهی، مسئول خسارات اتفاقی، غیرقابل ‌پیش‌بینی، تبعی و عدم‌النفع در قبال کاربران نیست. مسئولیت دست دو و کارکنان آن محدود به خسارات مستقیم و بلاواسطه ایی است که با اثبات تقصیر سایت به کاربران یا اشخاص ثالث وارد شده است. در صورتی كه ثابت شود ورود خسارت در نتیجه اهمال، تقصیر و یا نقض تعهدات قانونی یا قراردادی كاربر بوده، سایت دست دو مسئول پرداخت هیچ خسارتی نخواهند بود.

8-2 پذیرش توافق نامه :



با پذیرش این توافقنامه کاربران قبول می کنند شرکت و سایت هیچگونه مسئولیتی در خصوص ادعاها و مطالب گمراه کننده، نادرست، مضر و موهن مندرج در سایت ندارد. بدیهی است به محض اطلاع و رویت هر گونه اطلاعات غیر اخلاقی، غیرشرعی و ناهنجار، اطلاعات مذکور از سایت حذف خواهد شد.



8-3 زیان ها و خسارت ها :



سایت هیچگونه مسئولیتی در خصوص زیان ها و خسارات احتمالی ناشی از عملکرد شرکت و پرسنل به اعضا نداشته و حداکثر خسارات قابل پرداخت معادل کارمزد خدمات ارائه شده به شخص مدعی ، خواهد بود.



8-4 عدم تضمین :



 سایت خدمات خود را تنها طبق شروطی که در این توافق نامه بیان شده ارائه می‌نماید و هیچ تضمین و شرط اضافی دیگر را نپذیرفته و تضمین نمی نماید که خریدار یا فروشنده به همه شروط معامله پایبند باشند.