راهنمای خرید خودروهای ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان - دست دو بلاگ

راهنمای خرید خودروهای ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان

در این بخش، میخواهیم به مقایسه ۴ نوع از خودروی سدان یا همان خانوادگی بپردازیم و آنها را تحلیل و بررسی نماییم. با ادامه مطلب همراه ما باشید

با توجه به گران شدن خودرو های موجود در کشور و همچنین بی کیفیتی روزافزون خودروهای تولیدی و برخی از خودرو های وارداتی، بسیاری از مردم به خرید خودروهای دست دوم رجوع میکنند و ترجیح میدهند خودرویی را خریداری کنند که بیشتر از بسیاری از خودروهای هم رده خود عملکرد بهتری را دارند. در این بخش میخواهیم ۴ خودرو که تولید کشورهای فرانسه، ژاپن و چین هستند را با هم مقایسه کنیم. این خودروها پژو ۲۰۶ تیپ ۵، تندر ۹۰ E2، مزدا ۳۲۳ و جک J5 هستند که در این میان، پژو و تندر جز خودروهای نو و صفر محسوب میشوند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

پژو ۲۰۶ تولید سال ۱۹۹۹ فرانسه در سال ۱۳۸۱ وارد کشور ایران شد و تا کنون به در خط تولید شرکت ایران خودرو در حال تولید است و از خودرو های محبوب در بین خانواده و مخصوصا جوانان است. اما نکته ای در مورد این محصول قابل اشاره است، این است که با خودروهای ۲۰۶ ای که اکنون تولید میشود، از کیفیت سابق برخوردار نمیباشد و تعداد نارضایتی های دارندگان این خودرو در سالهای اخیر بسیار افزایش یافته و یکی از علتهای اصلی این قضیه، خرابی های زود هنگام و پشت سر هم این خودرو بوده و این حالت به جایی رسیده است که برخی از دارندگان این خودرو در روزها و ماه های اول تحویل این خودرو دچار خرابی قسمتهای اصلی خودرو شده اند. با این حال این خودرو از ظاهر و امکانات خوبی برخودار است و در صورتیکه دارندگان این خودرو بخواهند به قابلیتها و امکانات این خودرو بیافزایند، میتوانند با رجوع به نمایندگی های مجاز ایران خودرو و یا دیگر افراد متخصص در زمینه نصب و راه اندازی آپشن های خودرو، این کار را انجام بدهند . آپشن هایی همچون کروز کنترلر (تثبیت کننده سرعت)، سیستم صوتی تصویری، سنسور دنده عقب و …. . همچنین از لحاظ تامین قطعات جهت تعمیر و نگهداری خودرو هم اصلا دچار مشکل نخواهید شد و در هر فروشگاه قطعات خودرو میتوانید قطعات پژو ۲۰۶ را تهیه کنید. به طور کلی هم با فرض اینکه پژو ۲۰۶ خودرویی بدون ایراداتی باشد که در همین مطلب درموردش توضیح دادیم باشد، که بیشتر این حالت در نسخه های تولید قدیمی تر ۲۰۶ مشاهده میشود، ۲۰۶ خودرویی است که به نسبت خودروهای کره ای و ژاپنی زودتر مستحلک شده و باید زود به زود آن را تعمیر کنید.

تند۹۰ E2

تقریبا همه با این خودرو آشنایی کامل را دارند و به عنوان خودرویی با دوام و محکم و همچنین با ظاهری زشت یاد میکنند. تند ۹۰ که در اصل تولید شرکت داچیا رومانی که از شرکتهای زیر مجموعه رنو فرانسه میباشد، است و به وسیله ۳ شرکت ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو تولید و مونتاژ میشود. تند۹۰ خودرویی بادوام و مستحکم بوده و به نسبت خودرویی همچون ۲۰۶ دیرتر به خرج افتاده و نیاز به تعمیر دارد.  از طرفی دیگر ظاهر این خودرو دلنشین و جذاب نیست و شاید وقتی قصد خرید این خودرو دارید باید چشم خود را بر ظاهر و نوع تزیین داخل خودرو ببندید. ظاهر درونی و بیرونی این خودرو بسیار ساده و معمولی است و از حداقل زیبایی و امکانات رفاهی برخودار است. تامین قطعات این خودرو همچون پژو ۲۰۶ به سادگی قابل خریداری است و زمانی که نیاز به تعمیرات داشته باشد، از لحاظ خرج و مخارج حدودا همچون پژو ۲۰۶ هست. تندر۹۰ همانند پژو ۲۰۶ و دیگر خودرو های رقبای خود از قابلیت های بیشتر (آپشن) برخودار نمی باشد اما به طور کلی با این خودرو خوب رفتار کنید تا سالها میتوانید به راحتی از این خودرو استفاده نمایید.

جک J5

میتوان جی ۵ را که یکی از قدیمی ترین خودروهای چینی وارد شده به ایران دانست و از بازخورد و استقبال خوبی هم برخودار است و این خودرو از سال ۱۳۹۰ وارد ایران شده است و همچنان این خودرو در حال تولید و وارد شدن به ایران میباشد و جز یکی از بهترین خودروهای چینی در ایران از آن یاد میشود و اقلب دارندگان این خودرو از داشتن این خودرو راضی هستند. چرا که این خودرو از لحاظ زیبایی و امکانات رفاهی و فنی حرف برای گفتن دارد و برای رقبای خود رقیب سرسختی به حساب می آید. این خودرو با دو گیربکس دنده ای و اتوماتیک توسط شرکت کرمان موتور عرضه میشود که نسخه دنده ای آن موتوری با حجم ۱۵۰۰ سی سی برخوردار است و نسخه اتوماتیک آن با موتوری ۱۸۰۰ سی سی. یکی از مشکلات این خودرو همانند دیگر خودرو های چینی موجود در بازار ایران، افت قیمت شدید آن است. همچنین در نظر داشته باشید که قیمت صفر این خودرو حدود ۶۰ میلیون تومان است و با توجه به بودجه ۳۰ تا ۴۰ میلیونی باید دست دوم این خودرو را خریداری کنید. با توجه به این توضیحات، کارکرد خودروهای جک موجود، در حدود ۳۰ تا ۹۰ هزار کیلومتر است که توصیه میشود در هنگام خرید باید موارد و نکات مهم خرید خودروهای دست دوم را رعایت نمایید و همچنین بعد از خرید باید حتما به نمایندگی و یا تعمیرگاه ها مراجعه کرد تا سرویس های اولیه ای که احیانا دارنده قبلی این خودرو آنها را انجام نداده باشد را انجام دهید.

میتوانید راهنمای خرید خودرو های دست دوم را از اینجا مطالعه نمایید.

به طور کلی جک جی ۵، خودرویی کم خرج بوده و با توجه به اینکه آلان ۵ سالی هست که این خودرو در ایران حضور دارد، درصد بالایی از دارندگان این خودرو، از خرید این خودرو راضی بوده و از آن به عنوان خودرویی کم خرج و نرم و راحت یاد میکنند.

مزدا ۳۲۳

شاید در ظاهر مزدا ۳۲۳ را خودرویی با ظاهر قدیمی از آن یاد کنید ولی در حقیقت این خودرو از ظاهری کلاسیک برخوردار است و از سال ۱۳۸۱ تا  ۱۳۸۷ در شرکت گروه خودروسازی بهمن تولید و مونتاژ شد. این خودرو در اصل ژاپنی بوده و تقریبا برای فردی خوب بودن و کم استهلاک بودن خودروهای ژاپنی پوشیده نیست و مزدا ۳۲۳ هم جز خودروهای راحت و بسیار کم خرج در این بازه قیمتی است. مزدا ۳۲۳ دارای ۵ تیپ مختلف است که با توجه به بوده ۳۰ ت ۴۰ میلیون تومان تقریبا تمامی تیپ های آن را میتوانید خریداری نمایید. تفاوت تیپ های مزدا ۳۲۳ تنها در امکانات رفاهی و گیربکس اتوماتیک و دنده ای آن است و از لحاظ دیگر موارد و امکانات با هم فرقی ندارند. یکی از مشکلات وارده به این خودرو حجم موتور آن است که برای تیپ ۴ و ۵ آن که دارای گیربکس اتوماتیک هستند مشکل ساز است. حجم موتور مزدا ۳۲۳ در همه تیپ های آن ۱۶۰۰ سی سی بوده و در صورتی که این خودرو را با گیربکس اتوماتیک خریداری نمایید، در برخی از مسیر ها و سربالایی ها دچار کندی سرعت شده و باید به ماشین گاز بیشتری وارد نمایید تا بتوانید سربالایی ها را طی نمایید. همچنین از دیگر ایرادات این خودرو تعداد کیسه های هوای آن است که ۱ عدد است و به نسبت رقبای خود در این بازه قیمت یک ایراد به حساب می آید، چرا که بقیه خودرو ها دارای ۲ کیسه هوا هستند ولی از بزرگ ترین مزیت این خودرو نسبت به دیگر رقبای خود اتوماتیک بودن گیربکس آن است که در این مطلب با توجه به بودجه ۳۰ تا ۴۰ میلیونی هیچ یک از ۳ خودروی نام برده دیگر گیربکس اتوماتیک نیستند و درصورت خرید نسخه های اتوماتیک آنها باید بیشتر از ۴۰ میلیون پول داشته باشید.

در ادامه همین مطلب در جدول زیر مشخصات فنی و امکانات رفاهی هر یک از این خودروها آورده شده است که به شما کمک بسیار زیادی برای مقایسه این ۴ خودرو را میکند.

وضعیت نو کارکرده
نام خودرو تندر ۹۰ E2 پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مزدا ۳۲۳ جک جی۵
سال تولید ۱۳۹۵ ۱۳۹۵ ۱۳۸۱-۱۳۸۵ ۱۳۹۲
کارکرد (km) صفر صفر ۹۰ الی ۲۵۰ هزار ۳۰ الی ۹۰ هزار
قیمت بازار(تومان) ۳۹ میلیون ۴۰ میلیون ۳۰ الی ۴۰ میلیون ۳۷ الی ۳۹ میلیون
مشخصات فنی
موتور ۴ سیلندر ۴ سیلندر ۴ سیلندر ۴ سیلندر
گیربکس دنده ای دنده ای دنده ای – اتوماتیک دنده ای
حجم موتور (cc) ۱۵۹۸ ۱۵۸۷ ۱۵۹۸ ۱۵۰۰
گشتاور ۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۷ نیوتن متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه ۱۴۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار  در ۵۷۵۰ دور در دقیقه ۱۱۰ اسب بخار  در۵۸۰۰ دور دردقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت (km/h) ۱۷۵ ۱۹۰ ۱۸۰ ۱۷۵
شتاب ۰ تا ۱۰۰ (s) ۱۰٫۲ ۱۱٫۶ ۹٫۵ ۱۱٫۸
طول خودرو (م.م) ۴۲۵۰ ۳۸۲۲ ۴۳۱۵ ۴۵۹۰
عرض خودرو (م.م) ۱۷۳۵ ۱۶۵۲ ۱۷۰۵ ۱۷۶۵
ارتفاع (م.م) ۱۵۲۵ ۱۴۳۲ ۱۴۱۰ ۱۴۶۵
وزن (کیلوگرم) ۱۱۰۰ ۱۰۵۵ ۱۳۵۰ ۱۳۱۵
ظرفیت باک (لیتر) ۵۰ ۵۰ ۵۵ ۵۵
تجهیزات و امکانات
کیسه هوا راننده و سرنشین راننده و سرنشین راننده راننده و سرنشین
سیستم ترمز جلو دیسکی – ABS دیسکی – ABS دیسکی – ABS دیسکی – ABS
سیستم ترمز عقب کاسه ای دیسکی کاسه ای دیسکی
سانروف ندارد ندارد تیپ ۳ و ۵: دارد

تیپ ۱ و ۲و ۴: ندارد

دارد
آینه برقی برقی – گرمکن برقی برقی  – گرمکن
سنسور دنده عقب ندارد دارد ندارد دارد
شیشه بالا بر جلو دارد دارد دارد دارد
شیشه بالابر عقب دارد دارد دارد دارد
سیستم تهویه مطبوع دستی اتوماتیک دستی اتوماتیک
استانداردمحیط زیست یورو ۲ یورو ۴ یورو ۲ یورو ۴
سایر امکانات – قابلیت تنظیم ارتقاع نور چراغهای جلو

– قابلیت نصب سنسور و دوربین دنده عقب

 

– قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو

– دارای قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت

– قابلیت نصب ضبط با مانیتور ۷ اینچی به همراه سیستم مسیریابی و تلویزیون

– قابلیت نصب سنسور و دوربین دنده عقب

– قابلیت نصب ضبط با مانیتور ۷ اینچی به همراه سیستم مسیریابی و تلویزیون

– قابلین نصب سنسور و دوربین دنده عقب

– دارای سنسور دنده عقب

– قابلیت نصب ضبط با مانیتور ۷ اینچی به همراه سیستم مسیریابی و تلویزیون

– دارای سیستم ضد سرقت

– قابلیت نصب دوربین دنده عقب

– دارای سیستم نمایش تنظیم باد تایر ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.