مقایسه دو گوشی Galaxy S8 و iPhone X - کدام گزینه برای خرید بهتر است؟ | دست دو بلاگ
مقایسه گوشی اپل و سامسونگ

مقایسه دو گوشی Galaxy S8 و iPhone X

اپل و سامسونگ دو کمپانی هستند که تا به حال گوشی های پرچم دار زیادی را به بازار معرفی کرده اند. مقایسه گوشی اپل و سامسونگ طرفداران زیادی دارد.  در این ویدیو ما دو گوشی موبایل  Galaxy S8 و iPhone X با یکدیگر مقایسه می‌کنیم که هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشید.

ویژگی‌های آیفون X

آیفون ایکس در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد و در نوامبر همان سال وارد بازار شد. این گوشی وزنی حدود ۱۷۴ گرم دارد و با ابعاد ۱۴۳٫۶ در ۷۰٫۹ در ۷٫۷ میلی‌متر و صفحه ۵٫۸ اینچی  گوشی خوش دستی محسوب می‌شود.

نمایشگر iPhone X از نوع لمسی خازنی با ۱۶ میلیون رنگ است. در این گوشی رزولوشن ۱۱۲۵ در ۲۴۳۶ پیکسل و  نسبت تصویر ۱۹٫۵ به ۹ است به همین دلیل تصاویر واضح و جذابی را برای بیننده به ارمغان می‌آورد. نمایشگر ۳D Touch و شیشه‌ی مقاوم در برابر خش و خراش از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی موبایل است.

سیستم عامل iPhone X در زمان عرضه iOS 11 بود و تا کنون آپدیت شده است. تراشه این گوشی Apple A11 Bionic و پردازنده آن ۶ هسته‌ای است. پردازنده گرافیکی نیز Apple GPU با سه هسته است.

iPhone X با رم ۳ گیگی وارد بازار شد. این گوشی درگاه کارت حافظه ندارد اما حافظه داخلی آن در مدل های ۶۴ تا ۲۵۶ گیگابایتی در بازار موجود است.

آیفون ایکس به دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی مجهز است. فوکوس خودکار، لرزش گیر اپتیکال، بزرگنمایی تا ۲ برابر و فلاش چهارگانه از ویژگی های دوربین این گوشی است. دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص چهره و عکس برداری پاناروما دوربین را کامل کرده است.

باتری iPhone X یک باتری از نوع لیتیوم یونی با ظرفیت ۲۷۱۶ میلی آمپر و قابلیت شارژ سریع تا ۵۰ درصد در نیم ساعت است.

ویژگی‌های Galaxy S8

این گوشی در مارس ۲۰۱۷ معرفی و در آوریل ۲۰۱۷ به بازار عرضه شد. وزن Galaxy S8 حدود ۱۷۳ گرم و ابعاد آن ۱۵۹٫۵ در ۷۳٫۴ در ۸٫۱ میلی‌متر است. صفحه نمایش گوشی نیز ۶٫۲ اینچ است. نمایشگر Galaxy S8 از نوع Super AMOLED لمسی خازنی و با ۱۶ میلیون رنگ است که در کنار تراکم ۱۴۴۰ در ۲۹۶۰ پیکسل است. محافظ صفحه نمایش این گوشی از نوع کورنینگ گوریلا گلس ۵ است.

سیستم عامل Galaxy S8 در زمان عرضه اندورید ۷ یا همان نوقا بود. تراشه این گوشی از نوع Snapdragon 8 هسته‌ای است و از پردازنده Adreno 540 برخوردار است. این گوشی از رم ۴ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت یا رم ۶ گیگاباتی و حافظه ۱۲۸گیگابایتی برخوردار است. با این حال درگاه اختصاصی کارت حافظه برای افزودن کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت نیز وجود دارد.

سامسونگ Galaxy S8 به دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز است. فوکوس خودکار، لرزشگر اپتیکال، فلاش LED و HDR خودکار از دیگر وریژگی‌های دوربین این گوشی است.

باتری این مدل از نوع لیتیوم یونی غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر بر ساعت است. حسگر اثر انگشت در پشت گوشی، اسکنر عنبیه چشم نیز از ویژگی‌های این محصول است.

 

سخن آخر

با مقایسه گوشی اپل و سامسونگ در این دو مدل می‌توان متوجه شد هر دو گوشی از امکانات خوب و کافی برخوردارند. با این حال قیمت آیفون ایکس بالاتر است. همه چیز به شما، سلیقه، نیازها و بودجه‌تان بستگی دارد. زیرا هر دو مدل انتخاب خوبی هستند. با این حال اگر بودجه کافی برای خرید این گوشی‌های رده بالا ندارید می‌توانید از دست ۲ گوشی موبایل دست دوم و رده بالا بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.