راهنمای خرید خودروهای ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان - دست دو بلاگ

راهنمای خرید خودروهای ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان

خودرو نو  و یا دست دو

بسیاری از مردم به دلایل مختلفی اقدام به خرید خودرو های دست دوم کرده و تمایل به خرید خودروهای صفر ندارند. اما برای خرید یک خودروی دست دوم در بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان باید به چه نکاتی توجه کرد؟ با ما همراه باشید.

با توجه به گرانی و بی کیفیتی خودروهای موجود داخل کشور که این مورد اغلب در خودروهای ساخت داخل مشاهده میشود و همچنین پایین آمدن قدرت خرید خودرو به خصوص خودروهای باکیفیت در مردم باعث به وجود آمدن مثلث رجوع و خرید خودروهای دست دوم شده است. منتها مطلبی که در مورد خودروهای دست دوم بسیار حائز اهمیت میباشد، دقیقا خود دست دوم بودن آنها است که زمانی که شما قصد خرید یک خودروی دست دوم را دارید، دقیقا از میزان سلامت خودرو اطلاعی ندارید و ممکن است فروشنده خودرو تمام ایراداتی در خودرو وجود داشته را به شما نگفته باشد. بنابراین در نگاه کلی میتوان این برداشت را داشت که خرید خودروی دست دوم یک ریسک به حساب می آید ولی میتوان با توجه به چند نکته از میزان ریسک موجود کم کرد.

شما میتوانید از اینجا نکات مربوط به خرید خودروی دست دوم را مطالعه نمایید.

در این مقاله قصد داریم با توجه به میزان بودجه مالی ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان، میتوان برای خرید خودرو به سراغ کدام خودروهای خوب و به نسبت مطمئن رفت. در این بخش از مقاله به سراغ ۴ خودرو خواهیم رفت که ۲ خودرو از ۴ خودرویی که از آن صحبت خواهیم نمود نو و صفر کیلومتر بوده و ۲ خودروی دیگر دست دوم هستند.

رنو ساندرو

رنو ساندرو که در حقیقت نسخه جدیدتری از تندر ۹۰ میباشد و با توجه به پیشینه خوب تندر۹۰ در ایران از لحاظ کیفیت، مورد توجه خاصی قرار گرفته است و از فروش خوبی برخودار است. همچنین تندر ۹۰ در بین مردم به عنوان خودرویی با دوام و مقاوم یاد میشود و به همین دلیل پیش بینی میشود که رنو ساندرو هم همانند تندر۹۰ خودرویی بادوام و مقاوم و کم خرج باشد. ولی متاسفانه باید درنظر داشته باشیم که این نسخه از رنو ساندرو، نسخه ۲۰۰۹ شرکت داچیا که از شرکتهای زیرمجموعه رنو فرانسه میباشد، است و از لحاظ زیبایی درون و بیرون خودرو به نسبت خودروهایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد چنگی به دل نمیزند. همچنین امکانات رفاهی و مشخصات فنی رنو ساندرو فرقی با تندر۹۰ ندارد و صرفا رنو ساندرو خودرویی جدیدتر با ظاهری بهتر نسبت به تندر۹۰ ظاهر شده است. این خودرو توسط شرکت پارس خودرو تولید و عرضه میشود.

برلیانس H330/H320

شرکت برلیانس چین از شرکتهای خودرو سازی باسابقه در چین به حساب می آید که تاریخچه به وجود آمدن این شرکت به سال ۱۹۹۱ میلادی با تولید خودروهای ون برمیگردد. این شرکت در سال ۲۰۰۳ با شرکت مطرح و موفق BMW قراردادی برای طراحی خودروهای خود میبنند که به همین منظور است که خودروهای تولیدی این شرکت شباهت بسیار زیادی به خودروهای شرکت BMW دارد. این شرکت از سال ۲۰۱۰ جز ۱۰ شرکت خودروسازی موفق و پرفروش چین است و با شرکت سایپا هم از سال ۲۰۱۵ میلادی (۱۳۹۳ شمسی) قراردادی در جهت تولید و مونتاژ خودروهای سری H300 و H200 به انعقاد رسانده است.

خودروی H330 و H320 به نسبت دیگر خودروهای موجود در این بازه قیمتی، خودرویی جدید و تازه وارد به حساب می آید و شاید نتوان تفسیر دقیق و درستی از این خودرو به دست آورد. اما موارد مشخصی که در مورد این خودرو و تمام خودروهای چینی موجود در کشور وجود دارد، افت قیمت نسبتا زیاد آنهاست که در مقایسه دیگر رقبای خود افت بیشتری را دارند. با کمی تحقیق و پرسش از فروشندگان و یا دارندگان این خودرو، کمتر فردی را میتوان پیدا کرد که از این خودرو ناراضی باشد که علت این مورد بیشتر به تازه و جدید بودن خودرو میتواند باشد. در نظر داشته باشید که H330 مدل صندوقدار و H320 مدل هاچ بک این مدل از خودرو میباشد و هر دو مدل با گیربکس های دنده ای و اتوماتیک در بازار موجود است.

مزدا ۳ قدیم (مونتاژ)

تقریبا کمتر کسی پیدا میشود که بگوید خودروهای تولید ژاپن، خودروهایی بد و یا پرخرج و پر استهلاک باشند و به کم استهلاک بودن و خودروهایی راحت معروف اند. شرکت مزدا از جمله شرکت های معروف و پرسابقه ژاپن است که تا کنون شاهد مدل های خوبی از خودروهای این شرکت در کشور بوده ایم که مزدا ۳ از جمله این خودروهاست. مزدا ۳ قدیم در سال ۱۳۸۶ توسط گروه خودروسازی بهمن وارد خط مونتاژ شد و این نسخه از مزدا ۳ تا سال ۱۳۸۹ تولید شد و بعد از آن نسخه جدید همین خودرو جایگزین نسخه قدیم آن قرار گرفت. با این حال میتوان این مدل از خودرو را در سطح کشور به وفور مشاهده کرد و طرفداران خاص خود را دارد و تقریبا درصد بسیار بالایی از دارندگان این خودرو، از خرید این خودرو راضی هستند. این خودرو از لحاظ طراحی و امکانات و مشخصات فنی از رتبه خوبی برخوردار است و تنها مشکلی که وجود، مزدا ۳ های موجود در بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان، خودروهایی معمولا با کارکرد بالاتر از ۱۰۰ هزار کیلومتر هستند و یا ممکن است بدنه آنها دارای تصادف و یا رنگ شدگی باشند و همچنین از لحاظ فنی هم دارای شرایط مناسبی نباشد. اما نقطه مقابل این معایب آن است که زمانی که بهترین این خودرو را در بازه قیمتی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان را خریداری کنید و همچنین حداکثر تا سقف ۵ تا ۶ میلیون تومان برای تعمیر آن خرج کنید تا مدتها برای تعمیر دوباره این خودرو به سراغ تعمیرگاهها نخواهید رفت و خیالتان کاملا راحت است.

نیسان ماکسیما

نیسان هم از دیگر برندهای خوش سابقه ژاپن است که خودروهای تولیدی این شرکت، خودرو هایی باکیفیت و با دوام بوده و دارندگان این خوردو ها از داشتن این خودرو راضی هستند. نیسان ماکسیما توسط شرکت پارس خودرو که از شرکتهای زیرمجموعه شرکت سایپا میباشد، وارد کننده و بعد مونتاژ کننده این خودرو بوده و در حال حاضر دیگر شاهد مدلهای نو و صفر این خودرو نیستیم و جوان ترین این خودرو حداکثر تا سال ۱۳۹۱ میباشد که به مراتب قیمت بسیار بالایی دارد. اما با توجه به بودجه مالی ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان، مدل های حد بازه سالهای ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴ را میتوان خریداری کرد که طبیعتا این خودرو ها میتواند دارای کارکرد بالایی باشند و همچنین میتواند این خودرو دارای رنگ شدگی و یا تصادف هم باشند. اما نکته مثبت نیسان ماکسیما امکانات و قدرت فنی بسیار خوب آن است که در صورتی که این خودرو را خریداری کرده باشید، همچون مزدا ۳ با خرج اولیه برای سالم سازی آن دیگر تا مدتها خیالتان راحت است و خرج اساسی نخواهد داشت. در نظر داشته باشید که خرج و مخارج نگهداری این خودرو به مراتب بالاتر از خودرویی همچون مزدا ۳ است، چرا که با توجه به اینکه مدلهای جوان تر این خودرو در کشور که قیمتی بالاتر از ۱۰۰ میلیون تومان را نیز دارند نیز وجود دارد، بنابراین قیمت قطعات آن بالا بوده و زمانی که شما این خودرو را دارید، گویا یک خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی را خریداری کرده اید. بنابراین باید همچون یک خودروی ۱۰۰ میلیون تومانی به آن نگاه کنید.

در ادامه همین مطلب در جدول زیر مشخصات فنی و امکانات رفاهی هر یک از این خودروها آورده شده است که به شما کمک بسیار زیادی برای مقایسه این ۴ خودرو را میکند.

مشخصات

مزدا ۳ قدیم

ماکسیما

رنو ساندرو

برلیانس H330/H320

سال تولید

۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹

۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶

۱۳۹۵

۱۳۹۵

کارکرد (km)

۷۰ تا۲۰۰ هزار

۱۲۸ تا۳۶۰ هزار

صفر

صفر

قیمت بازار(تومان)

از ۵۰ تا ۶۰میلیون

از ۵۰ تا۶۰ میلیون

۵۲ میلیون

۵۶ میلیون

مشخصات فنی

موتور

۴ سیلندر

۶ سیلندر

۴ سیلندر

۴ سیلندر

گیربکس

اتوماتیک

اتوماتیک

اتوماتیک

اتوماتیک

حجم موتور (cc)

۲۰۰۰

۲۹۹۸

۱۵۹۸

۱۴۹۸

گشتاور

۱۸۷ نیوتن متر در ۴۵۰۰دور در دقیقه

۲۸۸ نیوتن متر در ۳۶۰۰ دور در دقیقه

۱۴۰ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه

۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه

شتاب ۰ تا ۱۰۰ (ثانیه)

۹٫۲

۸

۸٫۳

——

حداکثر سرعت(km/h)

۲۱۰

۲۱۲-۲۳۰

۱۷۰

۱۷۰

حداکثر قدرت

۱۴۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه

۲۲۷ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور بر دقیقه

۱۰۵اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه

۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور بر دقیقه

ترمز

جلو: دیسکی

عقب: دیسکی

جلو: دیسکی تهویه شونده

عقب: دیسکی

جلو: دیسکی تهویه شونده

عقب: کاسه ای

جلو: دیسکی تهویه شونده

عقب: دیسکی

طول خودرو (mm)

۴۴۹۰

۴۹۳۰

۴۰۲۰

۴۲۱۰

عرض خودرو  (mm)

۱۷۵۵

۱۷۸۰

۱۷۴۶

۱۷۵۸

ارتفاع (mm)

۱۳۶۸

۱۴۳۵

۱۵۳۴

۱۴۶۰

وزن(kg)

۱۳۴۰

۱۴۳۰

۱۱۴۶

۱۲۴۰

ظرفیت باک (لیتر)

۵۵

۷۰

۵۰

۵۵

تجهیزات و امکانات

کیسه هوا

راننده – سرنشین

راننده – سرنشین عقب – پرده ای و جانبی

راننده – سرنشین

راننده – سرنشین

سیستم ترمز

ABS-EBD-EBA

BAS-ABS-EBD

ABS-EBD

ABS-EBD

سانروف

دارد

دارد

ندارد

دارد

آینه

برقی-گرمکن

برقی-گرمکن

برقی-گرمکن

برقی-گرمکن

سنسور دنده عقب

دارد

دارد

ندارد

دارد

شیشه بالا بر جلو

برقی

برقی

برقی

برقی

شیشه بالابر عقب

برقی

برقی

برقی

برقی

سیستم تهویه مطبوع

اتوماتیک

اتوماتیک

دستی

دستی

استانداردمحیط زیست

یورو۳

یورو۳

یورو۴

یورو۵

سایر امکانات

– بخاری صندلی های جلو

– صندلی های چرمی

– قابلیت نصب ضبط با مانیتور ۷ اینچی

– کروز کنترلر

– روشن شدن خودکار چراغ های جلو

– مه شکن جلو و عقب

– چراغ راهنماهای روی آینه جانبی

– تنظیم ۸ جهته صندلی راننده به صورت دستی

– دارای سیستم ضد سرقت

– فرمان هیدرولیک

– قابلیت نصب سیستم مسیریاب

– سنسور دنده عقب

– دارای سیستم هشدار صوتی باز بودن درب ها

– چراغ مه شکن های عفب و جلو

– چراغ راهنمای روی آینه های جانبی

– تنظیم برقی صندلی های جلو

– دارای سیستم ضد سرقت

– قابلیت نصب ضبط با مانیتور ۷ اینچی به همراه سیستم مسیریاب

– قابلیت نصب سنسور عقب

– فرمان هیدرولیک

– قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو

– دارای مه شکن عقب و جلو

– دارای سیستم ضد سرقت

– فرمان هیدرولیک

– قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو

– دارای مه شکن عقب و جلو

– فرمان برقی

– دارای سنسور دنده عقب

– قابلیت نصب ضبط با مانیتور ۷ اینچی

– سیستم هشدار صوتی باز بودن درب ها

– سیستم ضد سرقت

– نوع پوشش صندلی ها پارچه و چرمی در صورت سفارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.