تجربه فروش پژو ۲۰۶ - دست دو بلاگ

تجربه فروش پژو ۲۰۶

سلام. به نظرم ایده خوبی هست که جایی وجود داره تا آدم تجربیات خرید وفروش خودشو با بقیه به اشتراک بزاره.
خواستم تجربه فروش ماشینم رو بزارم تا شاید نمونه مثالی باشه برای بقیه که موقع فروش ماشین دچار اشتباه نشن.
من یک پژو ۲۰۶ صندوقدار تیپ V8 داشتم و دوسال پیش فروختمش . اون موقع که خواستم بفروشم قیمت ماشینم حدود ۲۴ تا ۲۶ میلیون فروش میرفت و ماشین بیرنگ بود و ۱۲۰ هزار تا کارکرد داشت. نمیدونم میدونین یا نه، ولی قطعات ۲۰۶ افت خیلی بدی از لحاظ کیفیت نسبت به قبل کرده و شده بود که من ۳ بار توی ۲ سال ترموستات عوض کنم و یا ۲ بار باتری توی یک سال!
خلاصه اش همین امر باعث شد از شر ماشینم خلاص شم، چون خیلی خرجش برام بالا بود.
اون موقع اولین بارم بود که ماشینم رو میخواستم بفروشم و تجربه زیادی نداشتم در این راستا و تجربه ای که در این مورد کسب کردم این بود که به هیچ وقت ماشین خودتون رو به افرادی که نمایشگاه خودرو دارن و یا کسایی که تو کار خرید خودروهای دست دوم هستند نفروشید و همیشه به مصرف کننده خودروی خودتون رو بفروشید. دلایلی که این حرف رو میزنم این هست که :
۱- بسیار زیاد عیب و ایراد روی ماشینتون میزارن تا تو سر قیمت ماشینتون بزنن.
۲- در راستای مورد ۱، تقریبا میشه گفت که شمای فروشنده رو خنگ و احمق فرض میکنند و یه چیزایی میگن که آدم شاخ درمیاره ! مثلا یادم میاد یکشون بعد از اینکه کلی دور تا دور ماشین رو نگاه کرد صاف تو چشمای من نگاه کرد و گفت فقط درب راننده رنگ نداره و حتی ستون های ماشین هم رنگ داره !!!!!!!!! و درحالی این دروغ رو بهم میگفت که ماشین از اول دست خودم بوده ! خب طبیعتا من میدونم که آیا با ماشینم چپ کردم یا نه ! وقتی هم که میگفتم ماشین از اول دست خودم بوده، با اعتماد به نفس کامل میگه “حتما تو کارخونه یا موقع انتقال براش اتفاقی افتاده”
سرتون رو به درد نیارم، ولی قیمتهای متنوعی رو میشنیدم از این دوستان که پایین ترینش ۱۴ میلیون هم بود ! البته نمیخوام بگم که مصرف کننده ها هم اینجور رفتار هارو ندارن، بلکه به خود آدم بستگی داره. مصرف کننده ای هم بود که اینجور حرفها رو میزد و یا حسابی ابراز پول نداشتن رو میکرد که شاید ۱ میلیون ارزون تر بدم.
خلاصه اش هواستون رو جمع کنید. به نظرم نباید اصلا دلتون به حال خریدار این شکلی بسوزه و داره بازار گرمی میکنه. اصلا هم برای فروش ماشین بیخودی عجله نکنید. من اولش عجله داشتم و نزدیک بود که ارزون بفروشم ولی خدا رو شکر با مشورت و کمک برادرم تونستم به همون قیمت ۲۵ به مصرف کننده واقعی بفروشمش.
با تشکر از سایت “دست دو” که چنین فضایی رو برای به اشتراک گزاری تجربه ها به وجود آورده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.