بهترین فوم برای مبل چیست؟ معرفی و بررسی انواع فوم - دست دو بلاگ
فوم مبل

بهترین فوم برای مبل چیست؟

تمام وسایل و اسباب و اثاثیه منزل به مرور زمان فرسوده و کهنه می‌شوند. برخی زودتر و برخی دیرتر، مبلمان بیش از هر وسیله دیگری در خانه دچار فرسودگی می‌شود زیرا از آن استفاده بسیاری می‌شود. به همین دلیل همه افراد به دنبال خرید بهترین نوع مبلمان برای خانه خود هستند. این بهترین و باکیفیت ترین بودن به چوب مبل ، فوم و روکش مبل و کیفیت دوخت بستگی دارد. با جستجوی ساده در گوگل می‌توان متوجه شد بسیاری این سوال را دارند ” بهترین فوم برای مبل چیست” در این مقاله از دست ۲ توضیح می‌دهیم فوم چیست و انواع آن را معرفی می‌کنیم تا با بهترین فوم های مبل آشنا شوید. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

 

معرفی انواع فوم مبل

 

فوم انواع مختلفی نظیر نمدی، پنبه ای، چسبی، فنری و لایه ای دارد. اینکه از چه فومی در مبل استفاده شود بستگی به طراحی ، کاربرد و قیمت مبل دارد.

 

معرفی فوم نمدی

 

از فوم نمدی در کوسن و بالشتک مبل استفاده می‌شود زیرا ظاهری صاف و البته ضد لغزش به کوسن می‌بخشد. فوم نمدی ضخامت های مختلفی دارد و از خیلی نازک تا ضخامت ۳ سانتی متری متغییر است. فوم نمدی از پنبه، پشم، پلی استر و سایر ترکیبات ساخته شده است.

معرفی فوم پنبه ای

 

فوم پنبه ای از پنبه خالص صد در صد ساخته می‌شود. که به صورت لایه بندی شده روی هم قرار می‌گیرند. این فوم در دو وزن ۷۵۰ گرمی که نازک هستند و ۱۱۰۰ گرمی که فوم های پنبه ای ضخیم هستند وجود دارد. هر دو وزن برای مبل مناسب هستند و استفاده می‌شوند اما اینکه از کدام فوم پنبه ای در مبل استفاده شود بستگی به کاربرد مبل دارد.

البته پنبه یک متریال طبیعی است و به راحتی می‌تواند ظاهر پارچه ای مبل را به هم بزند یا حتی برای افرادی که از مبل استفاده می‌کنند، احساس ناراحتی در طولانی مدت ایجاد کند. راه حل این مشکل استفاده از ترکیب پنبه و کتان است.

معرفی فوم پشمی

 

این فوم بافتی از پشم دارد و به دو صورت رایج یافت می‌شود.

پشم سوزنی:

یک فوم بسیار با دوام و مستحکم که در تختخواب و مبل های فنردار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پشم لایه ای:

فوم پشمی به صورت لایه ای است. این فوم برای مبلمان زیاد مناسب نیست زیرا پس از مدتی لایه ها از هم جدا شده و ظاهری بد به مبل می‌دهد.

 

استفاده از موی حیوانات و پرندگان

 

استفاده از موی حیوانات یا پر پرندگان در مبلمان در گذشته بسیار رایج بوده ولی امروزه زیاد چنین مبل هایی نمیبینیم. موی دم اسب بیش از هر چیز دیگری در مبل ها استفاده می‌شده است و امروزه نیز ممکن است مبل های عتیقه ای وجود داشته باشند که درون آنها از موی اسب پر شده باشد. اگر چنین مبلی دارید موی اسب را با پنبه و سایر متریال ها ترکیب کنید و مبل را دوباره مرمت کنید.

البته هنوز از پر و کرک پرندگان مبل هایی باکیفیت و راحت ساخته می‌شود.

معرفی فوم صنعتی

 

فوم صنعتی امروزه بیشترین استفاده را نسبت به سایر فوم ها دارد و در تراکم ها و وزن های مختلف تولید می‌شود. و هرچه تراکم بالاتر باشد کیفیت نیز بالاتر است.

انواع فوم مبل

ویژگی های مهم در انتخاب فوم

 

در ادامه مهمترین ویژگی هایی که در انتخاب فوم مبل باید به آن دقت کنید را بیان می‌کنیم.

کیفیت

 

کیفیت فوم باید بالا باشد. فوم خوب به راحتی فشرده یا از هم گسسته نمی‌شود. هرچه تراکم فوم بالاتر باشد کیفیت بیشتر و البته قیمت بالاتر نیز خواهد داشت ولی مبل در طولانی مدت ظاهر خود را حفظ می‌کند.

عمر بالا

 

هرچقدر انعطاف پذیری فوم بالاتر باشد طول عمر فوم نیز افزایش می‌یابد پس در خرید به انعطاف پذیری یا HR توجه کنید.

استحکام

 

استحکام فوم با اعدادی بین ۴ تا ۵۶ نشان داده می‌شود که کمترین عدد یعنی ۴ نشانگر فوم نرم و بیشترین عدد نشانگر سخت و مستحکم بودن فوم است. اینکه فومی نرم یا سفت می‌خواهید به سلیقه خودتان بستگی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.