راهنمای خرید چرخ خیاطی - بررسی مهمترین نکات در خرید چرخ خیاطی - دست دو بلاگ
چرخ خیاطی

راهنمای خرید چرخ خیاطی

چرخ خیاطی یک وسیله کاربردی در هر خانه‌ای است. البته بسیاری از افراد امروزه کار با چرخ خیاطی را بلد نیستند. اما وجود یک چرخ خیاطی ساده در خانه می‌تواند در مواقع ضروری مفید واقع شود. چرخ خیاطی وسیله‌ای است که یک بار می‌خرید و تا مدت‌ها از آن استفاده می‌کنید پس بهتر است یک چرخ خیاطی خوب بخرید. در این مقاله از دست ۲ با راهنمای خرید چرخ خیاطی با شما هستیم تا کمک کنیم بهترین چرخ خیاطی را بخرید.

مهترین نکات در خرید چرخ خیاطی

 

در خرید چرخ خیاطی با توجه به نیاز و میزان تخصصتان نکاتی وجود دارد ما در اینجا نکات مهم برای خرید انواع چرخ را بیان می‌کنیم.

ضمانت نامه

 

اولین مورد مهم این است هر چرخی که می‌خرید دارای ضمانت نامه معتبری باشد. علاوه بر این ارائه خدمات پس از فروش مناسب بسیار مهم است. زیرا چرخ خیاطی‌ ها به خصوص اگر زیاد مورد استفاده قرار بگیرند، با ایرادات جزئی بسیاری رو به رو می‌شوند که نیاز به تعمیر خواهد داشت. پس به این دو مورد در خرید چرخ خیاطی دقت کنید.

امکان دوخت انواع پارچه

 

پایه چرخ خیاطی باید مناسب و قوی باشد تا بتواند اکثر پارچه ها را بدوزد. به علاوه باید امکان تعویض پایه در چرخ وجود داشته باشد. مثلا برای دوخت پارچه های کشی نیاز به پایه خاصی است. زمانی که شما قصد دوخت یک پارچه کشی را داشتید باید بتوانید به راحتی پایه را عوض کنید.

به ماکو توجه کنید

 

چرخ خیاطی ها یا ماکو گرد دارند یا ماکو دراز ، در خرید سعی کنید چرخی انتخاب کنید که ماکوی گرد دارید زیرا این نوع ماکو سر و صدای زیادی ندارد در حالی که ماکو دراز به دلیل ارتعاشات زیاد سر و صدای زیادی نیز ایجاد می‌کند.

نکته مهم دیگر که در خرید باید به آن دقت کنید محل قرارگیری ماکو است. ماکو باید در جایی باشد که برای تمیز کردنش نیاز به خم کردن یا جا به جایی چرخ نباشد.

 

داشتن سوزن نخ کن اتوماتیک

 

یک ویژگی عالی که می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. با داشتن سوزن نخ کن اتوماتیک دیگر نیازی نیست تا به سختی و با فشار آوردن به چشم ها سوزن را نخ کنید. پس اگر این کار برایتان سخت است چرخی با سوزن نخ کن اتوماتیک انتخاب کنید.

خرید چرخ خیاطی

داشتن دستگاه تنظیم کشش نخ

 

اگر نخ بیش از حد کشیده شود پاره می‌شود. به همین دلیل دستگاه تنظیم کشش نخ می‌تواند از پاره شدن های متوالی نخ به علت کشیدگی زیاد جلوگیری کنید. در این صورت کار دوخت و دوز با سرعت بیشتری پیش می‌رود.

 

داشتن بازوی آزاد

 

بازوی آزاد دوخت آستین و سر آسیتن و جیب ‌های پاکتی را بسیار ساده‌تر می‌کند. پس در صورت نیاز به این ویژگی توجه کنید.

 

داشتن جا دکمه زن

 

جا دکمه زن یک ویژگی بسیار مهم در چرخ است که در بخش امکان انواع دوخت معرفی کردیم ولی داشتن جا دکمه زن یک مرحله ای باعث می‌شود فقط با یک حرکت یک جا دکمه خوب بزنید.

 

داشتن سوزن پایین

 

به کمک این ویژگی شما می‌توانید موقعیت قرارگیری سوزن را انتخاب کنید و زمانی که دوخت را متوقف می‌کنید سوزن را در موقعیت بالا یا پایین قرار دهید. شاید به نظرتان این ویژگی کاربردی نداشته باشد ولی برای دوخت انواع پارچه بسیار کاربردی است.

داشتن برنامه های دوخت متنوع

 

اگر چرخ را برای مصرف تخصصی نمی‌خواهید بهتر است چرخی بخرید که قابلیت انواع دوخت را داشته باشد. برای مثال دوخت زیگزاگی رایجترین و مهمترین دوخت در خیاطی است و چرخ انتخابی شما باید قابلیت دوخت زیگزاگی را داشته باشد.

انواع دوخت مستقیم، کوک، زیگزاگی، جا دکمه، گلدوزی، حاشیه دوزی، تور دوزی و … وجود دارند و چرخ انتخابی شما هر چه تنوع دوختی بیشتری داشته باشد، بهتر است.

 

قیمت چرخ

 

هنگام خرید باید به قیمت چرخ توجه کنید. هر چرخ با توجه به برند، امکانات و کیفیتی که دارد قیمت خاصی نیز دارد. بهتر است قبل از خرید به خوبی درباره قیمت چرخ‌ خیاطی مورد نظر خود تحقیق کنید. اگر چرخی با کیفیت و امکانات بالا ولی قیمت پایین می‌خواهید بهتر است به خرید چرخ خیاطی دست دوم نیز فکر کنید. بخصوص که چرخ خیاطی های غیرصنعتی زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و به راحتی خراب و فرسوده نمی‌شوند.

 

سخن اخر

 

نکات بسیار زیادی برای خرید چرخ خیاطی وجود دارد دی این مقاله ما فقط برخی از مهمترین نکات را بیان کردیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.