راهنمای خرید مبل دست دوم مناسب و با کیفیت با بهترین قیمت - دست دو بلاگ
مبل دست دوم

راهنمای خرید مبل دست دوم مناسب

اگر مبل خانه شما خراب یا کثیف و رنگ و رو رفته شده است و قصد دارید مبلمانتان را عوض کنید باید توجه داشته باشید که برای خرید یک مبل باکیفیت باید هزینه قابل توجهی نیز بپردازید. اما نگران نباشید با هزینه کم نیز می‌توانید مبلمان مناسبی برای خانه خود بخرید. پیشنهاد ما خرید مبل دست دوم است. البته مبل دست دومی که ظاهر خوب، سالم داشته و باکیفیت باشد.

 مطمئن باشید که به راحتی می‌توانید چنین مبلی پیدا کنید زیرا بسیاری افراد هر چند سال یکبار مبلمان خود را برای ایجاد تغییر عوض می‌کنند یا به علت مهاجرت مبل‌های در حد نو خود را می‌فروشند. پس خرید مبل دست دوم به معنای خرید مبل کهنه و خراب نیست.

نکات مهمی در خرید مبل دست دوم وجود دارد که در ادامه بیان می‌کنیم تا انتخاب خوبی داشته باشید.

از مبل به چه صورت استفاده می‌کنید؟

کاربرد مبل کاملا مشخص است. از مبل برای نشستن استفاده می‌کنیم. اما اینکه برای کدام قسمت از خانه و چه سبک دکوراسیونی مبل می‌خریم، بسیار مهم است. برای مثال مبل جلوی تلویزیون کاربرد بسیاری دارد و به صورت روزانه بارها از آن استفاده می‌شود. چنین مبلی باید راحت، بزرگ، قابل شستشو و باکیفیت باشد. اصولا مبل‌های ال یا یو شکل برای جلوی تلویزون استفاده می‌شوند.

مبلی که برای بخش پذیرایی خانه استفاده می‌شود اصولا فقط در مواقعی که مهمان می‌آید مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل بیش از راحتی باید ظاهر خوبی داشته باشد. برای مثال با توجه به دکوراسیون خانه می‌توانید از مبل استیل یا کلاسیک استفاده کنید. پس اولین مورد در انتخاب کاربرد و سبک خانه شما است.

قیمت مبل دست دوم چقدر است؟

قیمت مبل دست دوم با توجه به جنس و سالم بودن و میزان کارکردش تعیین می‌شود. برای مثال اینکه در ساخت مبل از چه چوبی، فوم یا روکشی استفاده شود تعیین کننده است. مورد بعدی نبود لکه، پارگی یا آسیب دیدگی در مبل است. بهترین کار برای اینکه قیمت ها به خوبی دستتان بیاید، اطلاع از قیمت مبل‌های نو است. سپس به سایت های فروش مبل دست دو یا سمساری ها نیز سر بزنید و به خوبی از قیمت ها مطلع شوید تا کلاه سرتان نرود.

خرید مبل دست دوم کلاسیک

از کجا باید مبل دست دوم بخرید؟

اولین گزینه‌ای که به ذهن همه افراد می‌رسد این است که سمساری‌های سطح شهر را بگردند. گاهی اوقات در سمساری ها مبل های خوب با قیمت مناسب پیدا می‌شود البته اگر همین مبل را از خود فروشنده بخرید قطعا بسیار ارزانتر خواهد بود زیرا سمسار باید سود کند تا بتواند کسب و کار خود را پا بر جا نگه دارد.

روش دوم خرید از سایت های فروش دست دوم است. برای مثال با مراجعه به بخش فروش مبل دست دوم در سایت دست ۲ آگهی های بسیاری مشاهده می‌کنید. مزیت این روش این است که گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب دارید. نیاز نیست از خانه خارج شوید و مغازه به مغازه بگردید و در آخر به دلیل خرید مستقیم از فروشنده قطعا با هزینه کمتری مبل مورد نظر خود را خواهید خرید. 

البته باید به این مورد توجه کنید که در خرید اینترنتی نیز پس از انتخاب مبل مورد نظرتان باید به صورت حضوری مبل را ببینید و بررسی کنید.

برسی بدنه مبل 

 بدنه مبل شامل دسته‌ها ، چوب‌ها و پشت مبل می‌شود. دقت کنید پایه‌های مبل سالم بوده و شکستگی نداشته باشند.  هر قسمت پشت مبل نیز که چوبی است را به خوبی بررسی کنید تا خرابی نداشته باشد. 

مبل‌ها نباید بوی بدی بدهند در اینصورت ممکن است با شستن مبل نیز بو از بین نرود. به علاوه ممکن است چوب یا خود مبل حمله دچار بید یا سایر حشرات موذی شود. تمام این موارد را باید بررسی کنید.

بررسی پارچه و فوم مبل

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که نشیمنگاه مبل فرو رفته نبوده یا به قولی نشست نکرده باشد. پارچه مبل نباید هیچ خرابی داشته باشد. پارچه‌های چرم پوسته پوسته می‌شوند و ترک برمیدارند پس آنها را به دقت بررسی کنید. 

به وجود هر گونه لکه و کثیفی در مبل توجه کنید. دقت داشته باشید که پارچه مبل نباید پاره یا خراشیده شده باشد. 

سایر نکات مهم

  • از فروشنده درباره نوع چوب، فوم و … مبل بپرسید تا بتوانید تخمین خوبی از قیمت آن بزنید.
  • پس از خرید حتما مبل را به مبلشویی بسپارید تا به خوبی شسته شود. زیرا مبل می‌تواند حامل باکتری و … باشد.
  • اگر مبلی دیدید که بسیار ارزان است ولی سالم نیست پیشنهاد می‌کنیم از خرید آن صرف نظر کنید زیرا هزینه های مرمت این مبل‌ها بالا است.

سخن آخر

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد و به کمک مطالب این مقاله بتوانید یک مبل خوب با کیفیت بالا و قیمت مناسب بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.