راهنمای خرید کابینت دست دوم و بهترین راه برای خرید آن - وبلاگ دست دو
راهنمای خرید کابینت دست دوم

راهنمای خرید کابینت دست دوم

آیا کابینت‌های خانه شما خراب شده و دوست دارید کابینت های خود را عوض کنید؟ درست است این کار نیاز به صرف هزینه زیادی دارد. ولی اگر دوست دارید با پول کم کابینت های آشپزخانه خود را عوض کنید و خانه خود را دگرگون کنید نگران نباشید، بهترین کار برای شما خرید کابینت دست دوم است. 

البته در خرید کابینت دست دوم نکات مهمی وجود دارد که باید با آنها آشنا باشید و در هنگام خرید به آنها دقت کنید تا در انتها از خرید خود راضی باشید. اگر دوست دارید با این نکات آشنا شوید تا انتهای این مطلب با دست ۲ همراه باشید.

کابینت دست دوم به چه کابینتی گفته می‌شود؟

درست مانند سایر اجناس و وسایل به کابینت‌هایی که قبلا استفاده شده‌اند و در آشپزخانه دیگری نصب شده‌اند کابینت دست دوم یا کابینت استوک گفته می‌شود. 

شاید با کلمه دست دوم نگران شوید و در ذهنتان کابینت‌هایی خراب و بی کیفیت تصور کنید. اما دست دوم بودن به معنای خراب یا بی کیفیت بودن نیست. از آنجایی که کابینت‌ها تاثیر زیادی روی دکوراسیون منزل دارند، افراد ممکن است تنها به دلیل تغییر دکوراسیون کابینت‌های سالم و باکیفیت خود را بفروشند. حتی می‌توانید کابینت های استوکی پیدا کنید که مدت بسیار کمی استفاده شده‌اند ولی به دلیل همین مدت کم قیمت بسیار مناسبی دارند.

راه‌های خرید کابینت دست دوم

برای خرید کابینت دست دوم روش‌هایی وجود دارد که در ادامه بیان می‌کنیم

خرید از سمساری ها

اول از همه شاید رفتن به سمساری ها و مغازه دست دوم فروشی به ذهنتان برسد. برای این کار باید از خانه بیرون بزنید. به مغازه هایی که ممکن است نزدیک هم نباشند ( یکی اسن سر شهر یکی اون سر شهر) سر بزنید و در انتها اگر چیزی پسندیدید از واسطه بخرید که همین موضوع باعث می‌شود کابینت را اندکی گرانتر بخرید.

اگر علاقه دارید از سمساری ها خرید کنید پیشنهاد می‎کنیم به دیدن چند مغازه بسنده نکرده و به خوبی همه جا را بگردید.

خرید از سایت های فروش دست دوم

روش دوم مراجعه به سایت‌هایی مثل سایت دست ۲ است. کافی است یک جستجوی ساده انجام دهید و تمام کابینت‌های دست دوم در سطح شهر و استان خود و حتی سایر شهرها را ببینید. قیمت‌ها و ویژگی‌ها را ببینید سپس چند مدل انتخاب کرده و به صورت حضوری برای بررسی بروید. در این روش شما با خود فروشنده در ارتباط هستید پس قیمت‌ها منصفانه تر خواهد بود. 

به دلیل مزایای گفته شده ما این روش را توصیه می‌کنیم.

قیمت کابینت

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید قیمت کابینت است. بهتر است ابتدا یک قیمت از بازار بگیری و ببینید کابینت های نو چه قیمتی دارند و قیمت کابینت نو را مرجع قرار دهید.

کابینت‌ها انواع مختلفی دارند، کابینت‌های ام دی اف، های گلس، کابینت‌های از جنس فیبر، کابینت‌های فلزی یا کابینت‌های فلزی با درب ام دی اف! هر کدام از این متریال‌ها قیمت خاص خود را دارند.

نکته بعدی که در قیمت تاثیر گذار است طراحی کابینت است. هرچه طراحی مدرنتر باشد قیمت کابینت نیز بیشتر است.

در انتها متراژ کابینت یا داشتن هود و سینک روی کابینت عامل مهم قیمت گذاری در کابینت است.

در هنگام خرید کابینت دست دوم به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • کابینت‌های چوبی و  mdf را به دقت بررسی کنید. زیرا این کابینت‌ها نسبت به رطوبت حساس بوده و دچار نم و پوسته پوسته شدن می‌شوند.
  • در و کشوی تمام کابینت‌ها را بررسی کنید تا دچار خرابی و شکستگی نباشند.
  • اگر هود روی کابینت‌ ها فروخته می‌شود آن را روشن کرده و امتحان کنید تا مطمئن شوید سالم است. در هر صورت شما پول هود را پرداخت می‌کنید پس باید آن را سالم تحویل بگیرید.
  • کابینت‌های فلزی را بررسی نید تا دچار خوردگی، زنگ زدگی و شکستگی نباشند.
  • اگر کابینت چوبی می‌خرید حتما دقت کنید که دچار خوردگی توسط حشرات نباشد زیرا برخی مواقع حشرات به چوب‌های قدیمی حمله می‌کنند.
  • سعی کنید کابینتی متناسب با متراژ آشپزخانه خود بخرید. 
  • توجه داشته باشید قیمت کابینت‌های دیواری نسبت به زمینی در هر متر اندکی کمتر است.

سخن آخر

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و کمک کرده باشیم بتوانید به راحتی بهترین کابینت دست دو را با کمترین هزینه بخرید و دکوراسیون منزل خود را به کلی عوض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.