راهنمای خرید یخچالهای ساید بای ساید - دست دو بلاگ

راهنمای خرید یخچالهای ساید بای ساید

پیشرفت تکنولوژی در لوازم خانگی در سال های اخیر بسیار سریع بوده، به نوعی که در مدت زمان های کوتاه شاهد مدلهای جدید تری از مدلهای پیشرفته قبلی در صنعت لوازم خانگی از هر نوعی از آنها هستیم. در همین راستا، با توجه به نیازهای متفاوت کاربران و سقف بودجه برای خرید لوازم خانگی، امکان دارد در خرید لوازم خانگی را سخت و دشوار کند. درادامه با ما همراه باشید.

در گذشته نه چندان دور، کاربری لوازم خانگی در حد معمولی و ساده بوده و در همین راستا طراحی های صورت گرفته برای لوازم خانگی هم ساده و به نسبت زمان حال راحت تر بوده است و برای همین به نسبت، قیمتی ارزان تر داشتند.

اما با پیشرفت علم و تکنولوژی و بالاتر رفتن سطح انتظارات در مشتریان، سازندگان مطرح لوازم خانگی تولیدات جدیدی را آغاز کرده و محصولاتی به مراتب زیباتر، کارآمد تر و در عین حال کم مصرف تر، به روز تر و پیشرفته تر را به بازار عرضه کردند.پیشرفت فناوری در لوازم خانگی به حدی بوده است که اکنون در محصولات جدید عرضه شده، میتوانید آنها را به صورت هوشمند مدیریت کرده. به عنوان مثال، شما میتوانید در زمانی که در خانه حضور ندارید، با استفاده از گوشی تلفن هوشمند خود، از راه دور با استفاده از اینترنت، لوازم خانگی درون منزل خود را مدیریت نمایید و آنها را به عنوان مثال خاموش و روشن نمایید.

با توجه به توضیحات بالا که دریافته ایم که تنوع در مدل های لوازم خانگی در امروزه بسیار بالا بوده و همچنین برند های خارجی و داخلی متنوعی هم در این زمینه در فعالیت هستند. در این مقاله در بین انواع لوازم خانگی به یخچالهای ساید بای ساید میپردازیم و برخی از مدلها از برند های مطرح موجود در بازار را با هم مقایسه میکنیم.

یخچال و فریزر ال جی سری بنتلی مدل SX-B532S

از جدیدترین سری یخچال های ساید بای ساید شرکت ال جی بعد از مدل های پایونیر و امپراطور، سری بنتلی میباشد که این اسم یادآور نام خودروهای لوکس انگلیسی است ولی املای نوشتاری آن متفاوت است. در واقع ساید بای ساید های بنتلی ال جی دارای ظاهر لوکس و گیرایی است و کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که نتواند با طراحی و ظاهر آن ارتباط برقرار نکند. بنتلی از زیباترین و پر امکانات ترین مدلهای یخچال و فریزرهای ال جی است و از برخی از امکانات ویژه آن میتوان به کمپرسور خطی آن اشاره کرد که نحوه طراحی خطی آن باعث شده است که مصرف انرژی کم، صدای کمتر، دوام بیشتر و طراوت و تازگی مواد غذایی را فراهم نماید و همچنین اطمینان شرکت ال جی به کمپرسورهای خود به حدی است که تا ۱۰ سال آنها را گارانتی میکند. همچنین کمپرسور های خطی ال جی نسبت به کمپرسور های سنتی از اصطحلاک بسیار کمتری برخوردار است. دستگیره های اهرمی، Door-In-Door، آب ریز بلند و عریض، فیلتر بهداشتی Hygiene Fresh از دیگر قابلیت های خوب و برجسته این مدل از یخچال و فریزر های ال جی میباشد. این مدل در سایز های ۲۸، ۳۰، ۳۲ و ۳۴ فوت و در رنگ های سفید، نقره ای و استیل در بازار عرضه شده اند.

در مورد نحوه خرید، نصب و تعمیرات، گارانتی و خدمات پس از فروش این محصول و همچنین تمامی محصولات خانگی شرکت ال جی میتواند اشاره کرد که شرکت گلدیران، سالها نماینده رسمی محصولات ال جی در ایران بوده و تمامی موارد مرتبط اعم از فروش، نصب و تعمیرات و خدمات پس از فروش را نسبت به لوازم خانگی ال جی را این شرکت بر عهده دارد.

با توجه به اینکه تولید مدل های بنتلی به تازگی متوقف شده و جای خود را به سری جدیدتر خود داده اند، با این حال مدل های نو و سالم این محصول در بازار همچنان موجود است، اما مدل های کارکرده هم میتوان به راحتی پیدا کرد. حدود قیمتی نو این محصول با توجه به رنگ آن ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون ۹۰۰ هزار تومان میباشد. بنابراین قیمت کارکرده آن هم قائدتا نباید تفاوت زیادی با نو آن داشته باشد و با فرض سالم بودن مدل های کارکرده، حداکثر ۱ الی ۱٫۵ میلیون تومان پایین تر از مدل های نو هستند.

یخچال و فریزر سامسونگ مدل FSR2

شرکت سامسونگ همچون شرکت ال جی از جمله شرکت ها موفق و با سابقه خوب در طراحی و تولید محصولات و لوازم خانگی است و محصولات تولیدی این شرکت از کیفیت خوبی برخوردار است.یخچال و فریزر های FSR2 سامسونگ از جمله آخرین مدل های عرضه شده به بازار میباشد. این محصول با گنجایش بیش از ۳۰ فوت و مناسب برای خانواده های کم جمعیت و متوسط طراحی شده است و دارای مصرف انرژی A+ میباشد و همچنین از امکانات خوبی برخوردار است. از برجسته ترین قابلیت های این محصول، کمپرسور اینورتر دیجیتالی (Digital Inverter Compressor) است که باعث افزایش طول عمر و راندمان بالا و صدای کم این محصول میباشد. یخ ساز به همراه محفظه آب ریز، سیستم سرمایش دوگانه و مجزا و جا داری و فضای عمیق از دیگر قابلیت های بارز این محصول میباشد.

شرکت سام سرویس از نمایندگی های رسمی فروش و خدمات پس از فروش لوازم خانگی سامسونگ میباشد و همچون شرکت گلدیران، دارای فروشگاه های معتبر در سراسر کشور و خدمات پس از فروش خوبی برخوردار است.

حدود قیمتی این محصول با شرط نو بودن آن و با توجه به رنگ های متنوع، در حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان میباشد و طبیعتا همچون مدل بنتلی ال جی به دلیل جدید بودن این یخچال، مدل های کارکرده و دست دوم این محصول به راحتی پیدا نمیشود و در صورت پیدا کردن و به شرط سالم بودن حداکثر ۱ الی ۱٫۵ میلیون تومان باید ارزان تر از مدل های نو همین بخچال وجود داشته باشد.

یخچال و فریزر اسنوا مدل SR-SL933LT

شرکت اسنوا از شرکت های معتبر ایرانی است که در سالهای گذشته پیشرفت خوبی داشته و محصولاتی بروز و به نسبت با کیفیتی را به بازار عرضه می نماید. از آخرین مدلهای یخچال و فریزر ساید بای ساید اسنوا مدل SR-SL933LT میباشد که دارای مصرف انرژی A است ظرفیت آن ۳۱ فوت است و مجهز به کمپرسورهای پربازده با ۲۰% صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. همچنین دارای درب بار جهد برداشتن آسان مواد غذایی است و همچنین دارای محفظه آب ریز و یخ ساز هم هست. با توجه به اینکه محصولات شرکت اسنوا در داخل ایران تولید میشود، بنابراین به نسبت محصولات وارداتی از قیمت تمام شده کمتری برخوردار است که این خود از نکات مثبت این محصول به شمار آید. فروش و خدمات پس از فروش این محصول هم توسط خود شرکت اسنوا انجام میشود. حدود قیمت نو این محصول همانطور که اشاره شد، با توجه به تولید داخل بودن این محصول، نسبت به محصولات وارداتی و خارجی ارزان تر بوده و در حدود ۵ میلیون ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون ۸۰۰ هزار تومان است و همچون مدل های سامسونگ و ال جی که در همین مطلب اشاره شد، مدلهای کارکرده به ندرت یافت میشود و در صورت یافتن، حدود ۵۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون تومان ارزان تر مدل های نو همین محصول یافت میشود.

در ادامه میتوانید با استفاده از جدول زیر امکانات کلی هر یک از ۳ محصولی در این مطلب به آنها اشاره شده را با هم مقایسه کنید.

مدل ال جی بنتلی SX-B532S سامسونگ FSR2 اسنوا SR-SL933LT
نمودار مصرف انژری A+ A+ A
طبقه بندی رنگی سفید، نقره ای، استیل سفید، نقره ای، مشکی تیتانیوم، سفید چرمی
گنجایش ۳۲ ۳۲ ۳۱
ارتفاع (میلی متر) ۱۷۸۵ ۱۷۷۴ ۱۸۰۸
پهنا (میلی متر) ۹۱۲ ۹۱۲ ۹۲۸
عمق با درب (میلی متر) ۸۸۳ ۸۹۶ ۹۲۰
مشخصات یخچال و فریزر
تعداد طبقات یخچال ۴ ۷ ۵
تعداد طبقات فریزر ۶ ۵ ۳
تعداد طبقات درب یخچال ۵ ۵ ۵
تعداد طبقات درب فریزر ۳ ۳ ۴
لامپ یخچال دارد دارد دارد
یخساز اتوماتیک دارد دارد دارد
قفل کودک دارد دارد دارد
اخطار باز ماندن درب ها دارد دارد دارد
بدون برفک دارد دارد دارد
سایر ویژگی ها – درب جدید با قابلیت دسترسی سریع به اقلام پرمصرف
–  کمپرسور اینورتر خطی کم صدا با مصرف انرژی پایین
– طراوت و تازگی با نسل جدید فیلتر بهداشتی Hygiene Fresh
–  انجماد سریع Express Cooling
–  آبریز بلند و عریض
– دارای سبد متحرک، درب جدید با قابلیت دسترسی سریع به اقلام پرمصرف
– سیستم کنترل لمسی مجهز به نمایشگر دیجیتال LED – Icon Touch Display
–  لاستیک ضد باکتری دور درب Bioshield
–  مجهز به سیستم عیب یاب هوشمند ((Smart Diagnosis)
–  محفظه تازه نگهدارنده میوه و سبزیجات
–  محفظه داخل درب
– محفظه مجزا جهت نگهداری میوه و سبزیجات با حفظ تازگی (Moist Balance Crisper)
– یخساز در داخل درب دستگاه
– دارای در جدید Showcase

– دارای دو در مجزا در قسمت یخچال
– جریان برودتی یکنواخت در طبقات
– محفظه مخصوص با انتخاب میزان سرمایش
– آبسردکن و یخ‌ساز اتوماتیک
– طبقات ضدسرریز و مقاوم
دارای فیلتر بوزدایی

– مجهز به کمپرسورهای پربازده با ۲۰% صرفه جویی در مصرف انرژی

– مجهز به چشم الکترونیک هوشمند

– دارای بار خانگی با قابلیت بازشدن تنها با یک اشاره

– دارای فیلتر تصفیه آب

– مجهز به صفحه نمایش لمسی با سنسور نوری پیشرفته

– مجهز به سیستم کاهش صدا در شب

– دارای بوگیر قدرتمند، عمق زیاد قفسه‌های درب (۱۷ سانتی‌متر)

– دارای نگهدارنده تاشوی بطری بزرگ

– دارای قفسه متحرک درب فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.