قدرت آیینه ها در بزرگنمایی منزل شما - دست دو بلاگ

قدرت آیینه ها در بزرگنمایی منزل شما

این روزها پیدا کردن یک خانه بزرگ که محیط مناسبی برای چیدمان صحیح وسایل داخل منزلتان باشد کار بسیار دشواری است، پس باید  به دنبال راهی بود تا منزل کوچکتان بهترین مکان برای زندگی ایده آل شما باشد. در واقع به نظر می آید که خانه های کوچکتر فضای کافی برای تعدادی از وسایل را نداشته باشند اما این طور نیست شما حتی میتوانید در یک خانه ۴۰ متری هم  یک مکان مینیمال برای خود فراهم کنید که تمام ایده های شما را عملی سازد. به طور مثال اگر همیشه در ذهن خود آرزوی داشتن مکانی برای مطالعه همراه با یک مبل راحتی را داشته اید که بتوانید تمام کتاب های خود را در آن قرار دهید تا دقایقی از روز خود را در آن مکان سپری کنید و یا داشتن شرایطی که بتوانید تعدادی از دوستان خود را در منزلتان برای آخر هفته ها دعوت کنید  ،کار بسیار دشواری نیست فقط کافی است  با  رعایت اصول چیدمان کوچکترین فضا ها را به کارامد ترین مکان ها تبدیل نمایید.

همیشه تحقق هر رویایی با صرف هزینه های بسیار بالا امکان پذیر نیست ، تنها اینکه  کمی خلاقیت به خرج دهید و با حداقل هزینه و یا با استفاده از وسایل دست دو بتوانید منزل رویایی خود را بسازید یعنی شما قادر هستید بخش قابل توجهی از زندگی خود را مدیریت کنید. پس همین حالا دست به کار شوید و با بررسی اجناس دست دو ،بهترین ها را  برای طراحی و خلق وسیله ی جدید انتخاب کنید.

در بسیاری از منازل تنها کوچک بودن خانه طراحی منازل را پیچیده تر نمی کند بلکه عوامل دیگری هم هستند که سبب کوچک تر دیده شدن  و یا دلگیر بودن منزل شما میشود مانند نور کم اتاق نشیمن ،سقف کوتاه خانه، رنگ های تیره دیوارها،کفپوش های تیره و …که بسیاری از این مشکلات به راحتی قابل حل بوده و مسیر را برای تبدیل منزل دلپذیر شما فراهم میکند.

به طور مثال استفاده از آینه به اتاق های کوچک عمق وابعاد اضافه میکند چون آینه این قابلیت را دارد که بعنوان پنجره اضافی عمل کند. آویزان کردن آینه های کوچک بصورت گروهی جذبه بصری فراوانی ایجادمیکند.

همچنین قرار دادن آینه رو به روی دیواری که در آن پنجره قرار گرفته است و یا بین دو پنجره ، بیشترین بازدهی را دارد و سبب میشود فضا بزرگتر و پر نور تر دیده شود.

به طور کلی در بعضی از نقاط خانه که عموما همه افراد خانواده در کنار هم هستند مانند میز ناهار خوری ،می بایست فضایی دلنشین و به دور از کسالت فراهم نمود که  شما میتوانید با نصب یک آیینه قدی بر روی دیواری که میز ناهارخوری رو به روی آن قرار گرفته است فضا را دو چندان نمایید ، در نهایت فراموش نکنید که قرار دادن آیینه چه به صورت قطعات کوچک و یا آیینه قدی  میتواند منزل کوچک شما را دو چندان بزرگ نماید .البته لازم به ذکر است که تنها آینه ها نقش در بزرگنمایی ندارند بلکه عوامل دیگری هم هستند که در مقالات آینده به آنها اشاره خواهیم نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.