تحلیل و بررسی ۴ ماشین ظرفشویی رقیب بازار ایران - دست دو بلاگ

تحلیل و بررسی ۴ ماشین ظرفشویی رقیب بازار ایران

از زمان اختراع اولین ماشین ظرفشویی تا کنون، مدل های بسیار زیاد و متنوع و در عین حال پیشرفته ای تولید و در بازار عرضه شده اند. با ما همراه باشید تا ۴ مدل از جدیدترین ماشین های ظرفشویی پیشرفته در بازار ایران را تحلیل و بررسی کنیم.

اولین ماشین ظرفشویی حدود ۱۳۰ سال پیش توسط بانویی امریکایی اختراع شد که مهمترین علت این اختراع ،مشکلاتی بود که در شست و شوی دستی پیش می آمد  که از جمله آنها شکسته شدن ظروف، وقت گیر بودن شست و شو و… بود.اما سایر مزایای ماشین ظرفشویی زمانی نمایان گشت که با رفع نواقص ماشین ظرفشویی اولیه ،کارایی آن چندین برابر گشت زیرا با مصرف بهینه و حتی به هدف صرفه جویی در مصرف آب و اینکه ماشین ظرفشویی بهترین گزینه برای شست وشو بهداشتی ظروف به حساب می آمد،خرید آن یکی از اقتصادی ترین و بهداشتی ترین گزینه ها برای شست و شو ظروف محسوب گشت  ولی نکته بسیار مهم این است  که آیا تمامی ماشین های ظرفشویی موجود در بازار از این قابلیت ها برخوردار می باشند یا خیر!!

در بازار ایران ،اکنون مدل های مختلفی از ماشین های ظرفشویی با مصارف انرژی متفاوت و کارکردهای گوناگون موجود می باشد که مهمترین مسئله در انتخاب ماشین ظرفشویی به غیر از ظاهر و زیبایی آن ،ویژگی هایی است که می تواند یک شست و شو با ماشین ظرفشویی را تماما جایگزین شست و شو با دست نماید، که  در اینجا به اختصار درباره محصولات موجود در بازار ایران برای انتخاب بهترین گزینه توضیحاتی را خواهیم داد.

ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TI03T

یکی از سری ماشین های ظرفشویی بوش در ایران مدل  SMS88TI03Tمی باشد که در دو رنگ در بازار عرضه می گردد. مهمترین ویژگی ای که بوش در ماشین ظرفشویی خود به کار برده است ،استفاده از تکنولوژی زئولیت می باشد،که به جای استفاده تنها  از المنت و فن  در جهت خشک نمودن ظروف که مصرف برق بسیار بالایی دارد از این تکنولوژی در زمینه فناوری سبز استفاده نموده است.

زئولیت  یک سنگ معدنی است که  رطوبت را به خود جذب کرده و بر اساس واکنش شیمیایی که داخل آن رخ می‌دهد از خود حرارت ساطع می‌کند. که سبب خشک شدن ظروف می گردد  و مصرف برق را به حداقل می رساند در نتیجه مصرف انرژی این مدل از بوشA+++  می باشد، همچنین این ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره مجهز به سیستم  active water می باشد که از نشت آب جلوگیری مینماید. از دیگر ویژگی های این ماشین ظرفشویی کنترل هوشمند آب مصرفی و مواد شوینده نسبت به کثیفی ظروف است. قیمت این ماشین ظرفشویی که هم اکنون با نمایندگی آریا بوش در بازار عرضه میگردد حدود ۴۴٫۷۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد

ماشین ظرفشویی ال جی مدل DC75

این مدل یکی از جدیدترین تولیدات ماشین ظرفشویی شرکت ال جی می باشد که شرکت گلدایران نماینده رسمی آن در ایران است. از جمله مشخصات فنی این محصول ۱۴ نفره ،میزان مصرف انرژی A+++ می باشد  که میزان مصرف آب آن را به حدود ۹ لیتر می رساند. همچنین به لطف موتور دایرکت درایو ال جی، ماشین های ظرفشویی این شرکت ۱۰ لیتر فضای بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند. در این مدل از ماشین ظرفشویی ال جی امکان شست و شو در حالت نصف ظرفیت وجود دارد و همچنین قابلیت تنظیم ارتفاع  تا ۳۰ سانتیمتر را دارا می باشد و امکان شست وشو ظروف با ارتفاع بیشتر را فراهم می نماید.از جمله دیگر ویژگی این محصول مجهز به سیستم soil sensor  می باشد که میزان کثیفی ظروف را تشخیص می دهد. تمامی خدمات فروش و پس از فروش محصولات ال جی را شرکت گلدایران به همراه دارد .قیمت این محصول در بازار در رنگ سفید ۳۹،۰۰۰،۰۰۰ ریال، در رنگ نقره ای ۴۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و در رنگ سیاه ۴۳،۵۰۰،۰۰۰ ریال میباشد.

ماشین ظرفشویی سامسونگ مدلD162

جدیدترین محصول سامسونگ مدل D162 می باشد. این ماشین ظرفشویی ۱۴ نفره در دو رنگ سفید و نقره ای وارد بازار شده است.رتبه مصرف انرژی این مدل A++ می باشد و دارای ۵ برنامه شست و شو از جمله zone booster (شست و شوی موضعی) می باشد. همچنین امکان شست و شو ظروف بزرگتر تا ارتفاع ۳۶ سانتی متر فراهم شده است. از جمله ویژگی های این مدل کنترل هوشمند جهت شست و شوی با تاخیر از ۱ تا ۲۴ ساعت می باشد.در جدیدترین مدل ظرفشویی سامسونگ از تکنولوژیWATER WALL استفاده شده است که به معنی شست و شو با بازوی شوینده خطی می باشد و بازو به صورت خطی عقب و جلو می رود  و آب را با فشار قوی به سمت ظروف می پاشد. همچنین در قسمت قرار دادن قاشق و چنگال ها از یک سبد منعطف استفاده شده است که بعد از شست و شو دیگر نیازی به بر داشتن یک به یک آنها نیست  و تخلیه آنها از ماشین ظرفشویی بسیار سریع تر و راحت تر صورت می گیرد.

قیمت این مدل در رنگ نقره ای ۴۱٫۲۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد

ماشین ظرفشویی اسنوا سری پاور کلین

این ماشین ظرفشویی۱۴ نفره با رتبه انرژی A++ وارد بازار ایران شده است که در سه رنگ تیتانیوم ،نقره ای و سفید عرضه می گردد. مدل پاور کلین دارای ۶ برنامه شست و شو می باشد و در جهت شست و شوی ظروف با ارتفاع بیشتر ،سبد بالایی به صورت اهرمی جا به جا میشود.همچنین این ماشین ظرفشویی قابلیت شست و شو با نیمی از ظرفیت را دارا میباشد.

با توجه  به اینکه اسنوا یک برند ایرانی است و محصولات خود را برابر با تکنولوژی روز اروپا تولید نموده است، از لحاظ کیفیت و خدمات با محصولات خارجی موجود در ایران رقابت می نماید تا بتواند نظر متقاظیان محصولات خانگی را جلب نماید

قیمت این محصول در بازار حدود ۲۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد.

  بوش مدل SMS88TI03T ال جی مدل DC75 سامسونگ مدلD162 اسنوا مدل پاور کلین
مصرف انرژی A+++ A+++ A++ A++
رنگ بندی سیاه، سفید و نقره ای سفید و نقره ای سفید و نقره ای و تیتانیوم
ظرفیت ۱۴ نفره ۱۴نفره ۱۴ نفره ۱۴ نفره
قیمت ۴۶٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال از ۳۹،۰۰۰،۰۰۰ تا ۴۳،۵۰۰،۰۰۰ ۴۱٫۲۰۰٫۰۰۰ریال ۲۱٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال
نمایندگی مجاز آریا بوش گلدایران سام سرویس اسنوا
گارانتی ۱۰ سال ضمانت موتور و ۳ سال ضمانت قطعات ۱۰ سال گارانتی موتور اصلی ۱۰ سال ضمانت موتور و گارانتی ۱۸ ماهه قطعات ۲ سال
برنامه اصلی شست و شو ۸ برنامه ۶ برنامه ۵ برنامه ۶ برنامه
ویژگی ها و فناوری پیشرفته ۱- Eco Silence Drive

۲- زئولیت-active water

۳- سیستم کنترل هوشمند مصرف مواد شوینده و آب مصرفی

۴- سنسور تشخیص تعداد ظروف

۵- سنسورمیزان آب

۶- سیستم ضد نشت آب

۷- سیستم محافظت از ظروف شیشه ای

۸- چراغ فضای داخلی دستگاه

۹- نشانگر نمایش دهنده میزان مواد نمک و مواد شوینده

۱-    ۳ حالت اختیاری با شدت فشار آب Spray (جهت شستشوی کریستال)

۲-    استریلیزه کردن ظروف از طریق سیستم شستشوی بسیار داغ Extra Hot

۳-    دارای سبد هوشمند قابل تنظیم Smart Rack

۴-    دارای صفحه نمایش LCD و دکمه های لمسی

۵-    دارای طبقه سوم مجزا

۶-    سیستم عیب یابی هوشمند

۷-    طبقه مجزا برای قاشق و چنگال

۸-    قابلیت تنظیم ارتفاع برای شست و شوی ظروف بزرگتر و قابلمه تا ارتفاع ۳۰ سانتیمتر

۹-    قفل کودک

۱۰-       ک صدا و کم مصرف

۱۱-       مجهز به بخارشو

۱۲-       مجهز به دکمه نصف ظرفیت با انتخاب طبقه

۱۳-       مجهز به سیستم تشخیص میزان کثیفی ظروف

۱۴-       مجهز به سیستم هیبریدی پیشرفته برای خشک کردن ظروف Hybrid Dry

۱۵-       مجهز به لامپ UV جهت از بین بردن کامل باکتری ها

۱۶-       موتور بدون تسمه Inverter Direct Drive

۱-     تکنولوژی شستشوی Water Wall

۲-     شستشوی قدرتمند Booster

۳-     شستشوی ظروف ظریف و حساس Delicate

۴-     شستشوی اقتصادی Eco

۵-     شستشوی خودکار Auto

۶-     شستشوی سریع Quick Wash

۷-     شستشوی پر قدرت Intensive

۸-     دارای بازوی شستشوی خطی در راستای شستشوی کامل ظروف

۹-     دارای سنسور نشتی آب

۱۰- دارای شستشوی نیم شور

۱۱- شستشوی با آب دمای ۸۰ درجه در راستای استریل کردن

۱۲- قابلیت شستشوی قابلمه تا ۳۶ سانتی متر

۱۳- کنترل هوشمند در جهت شروع با تاخیر از ۱ تا ۲۴ ساعت Delay Start

 

۱-     شست شو تاخیری از ۱ تا ۲۴ ساعت

۲-    دارای طبقه سوم جهت چیدمان قاشق و چنگال

۳-    دارای سبد بالایی با قابلیت تنظیم ارتفاع به صورت اهرمی

۴-    عیب یاب هوشمند

۵-    قابلیت شستشو با نصف ظرف ظرفیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.