هنگام خرید تلویزیون دست دوم به این نکات توجه کنید - دست دو بلاگ
تلویزیون دست دوم

هنگام خرید تلویزیون دست دوم به این نکات توجه کنید

خرید تلویزیون دست دوم یا نو کاری سخت است و به دقت و زمان زیادی نیاز دارد. زیرا هر فرد یا خانواده باید با توجه به نیازهایش بهترین تلویزیون را انتخاب کند. این موضوع با وجود تنوع بالای تلویزیون‌ها در بازار سختر هم شده است. اما مشکل بزرگی که این روزها اکثر افراد دارند گران شدن تجهیزات الکتریکی و دیجیتال است. تلویزیون ها نیز به شدت گران شده‌اند و برای افرادی با درآمد کم یا  متوسط سخت شده است.

برخی افراد نیز تلویزیون را برای محیط کار و اتاق خواب یا حتی برای بازی نیاز دارند. به همین دلیل تلاش دارند تا کمترین قیمت را پرداخت کنند. در این مواقع بهترین انتخاب خرید تلویزیون دست دوم است. اما باید با نکاتی آشنا باشید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

 

با فروشنده اصلی صحبت کنید

 

سعی کنید با فروشنده تلویزیون صحبت کنید. در اینصورت می‌توانید خرید بهتری داشته باشید زیرا فروشنده مدتی از تلویزیون استفاده کرده و می‌تواند بهترین اطلاعات را از تجربه خود برایتان بازگو کند و جواب سوالاتتان را بدهد.

خرید تلویزیون از واسطه ها و سمساری‌ها زیاد پیشنهاد نمی‌شود زیرا فروشنده سمساری از تلویزیون استفاده نکرده است، ویژگی‌ها و عیوب آن را نمی‌داند. از طرفی ممکن است تلویزیون را گرانتر نیز بخرید. سایت دست ۲ بستری را برای شما ایجاد کرده تا با ارتباط مستقیم با فروشنده و درگاه امن بهترین خرید را تجریه کنید.

 

بدنه و ظاهر تلویزیون را چک کنید

 

ابتدا بدنه تلویزیون را چک کرده تا در جایی از بدنه شکستگی و خرابی وجود نداشته باشد یا اگر چیزی وجود دارد مطمئن شوید باعث اخلال در عملکرد نمی‌شود. پورت‌ها را با دقت بررسی کرده تا همگی سالم باشند تا برای اتصال سایر تجهیزات به مشکل نخورید. صفحه تلویزیون را نیز در حالت خاموش به خوبی بررسی کنید.

بررسی صفحه تلویزیون در حالت روشن

 

حال باید تلویزیون را روشن کنید تا کیفیت تصویر را نیز ارزیابی کنید. دقت کنید تلویزیون پیکسل سوخته نداشته باشد. بخصوص اگر تعداد پیکسل های سوخته زیاد شود برایتان دردسرساز خواهد شد زیرا به شدت چشم ها را اذیت می‌کند.

پیکسل سوخته چیست؟

 

از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی از پیکسل ها در صفحه نمایش، تصویر به وجود می‌آید. به پیکسلی سوخته گفته می‌شود که ترانزیستورش سوخته و از کار افتاده باشد. در این صورت آن پیکسل به شکل نقطه‌ای سیاه در خواهد آمد.

نحوه تشخیص پیکسل سوخته

 

برای اینکار یکی از سه رنگ سبز، قرمز و آبی را روی صفحه نمایش به تصویر درآورید. نقاطی که سیاه یا تیره تر هستند پیکسل‌هایی هستند که سوخته‌اند. اگر نقاط سفید مشاهده کردید تلویزیون مشکل پیکشل داغ دارد. ممکن است با نمایش رنگ رنگ سبز یا … مشکلی نبینید ولی با نمایش یکی دیگر از رنگ‌ها نقاط سیاه ببینید. در این صورت تلویزیون مشکل پیکسل گیر کرده دارد و برخی از رنگ‌ها را به درستی نمایش نمی‌دهد.

 

بررسی صدای تلویزیون

 

یک ویدئو با کیفیت صدای خوب روی تلویزیون پخش کنید. سپس صدای تلویزیون را زیاد و کم کنید تا اوج صدای تلویزیون را نیز بشنوید. فقط به بلندی صدا توجه نکنید. باید به کیفیت صدا نیز توجه کنید تا از سالم بودن اسپیکرها مطمئن شوید. صدا باید واضح و بدون هیچ نویزی باشد.

 

بررسی امکانات و قابلیت‌های تلویزیون

 

تا این بخش از مقاله به بررسی نکات مهم در خرید تلویزیون دست دوم سالم پرداختیم. در ادامه خرید باید به امکانات تلویزیون دقت کنید و با توجه به نیازهایتان بهترین گزینه را انتخاب کنید. امااین ویژگی‌ها چیست؟ در ادامه به معرفی مهمترین امکانات و قابلیت‌ها می‌پردازیم.

نوع صفحه نمایش در تلویزیون

 

صفحه نمایش تلویزیون ها در سه نوع LCD, LED و OLED تولید می‌شوند.

تلویزیون ال سی دی قدیمی‌تر است. مصرف انرژی بیشتری دارد ولی ارزانتر است.

ال ای دی نسبت به نسل قبلی خود تکنولوژی جدیدی ندارد. نوع متفاوت لامپ، مصرف انرژی کمتر، زاویه دید و کنتراست بهتر باعث گرانتر شدن این تلویزیون شده است.

او ال ای دی تکنولوژی جدیدتری دارد. در این تلویزیون تک تک سلول‌ها از خود نور و رنگ تولید می‌کنند. کیفیت و شفافیت تصویر به شدت بالاتر است و رنگ سیاه عمیقتر است. مصرف انرژی این نسل کم است اما قیمت آن نسبت به سایر تلویزیون ها زیادتر است.

خرید تلویزیون دست دوم

کیفیت صفحه نمایش

 

کیفیت و وضوح تصویر به تعدا پیکسل‌های تلویزیون بستگی دارد. هرچه پیکسل‌ها در هر اینچ مربع بیشتر باشد کیفیت تصویر نیز بیشتر خواهد بود.

بهترین کیفیت تصویر ۴K است. در تلویزیون‌های ۴K بیش از ۸ میلیون پیکسل وجود دارد. در رده بعدی تلویزیون Full HD از کیفیت مناسبی برخوردار است.

 

نرخ پردازش

 

نرخ پردازش با یک عدد نشان داده می‌شود و هر چه این عدد بالاتر باشد کیفیت نمایش بیشتر است.  ۵۰ تا ۶۰ هرتز نرمال، ۱۰۰ هرتز برای فیلم‌های اکشن و بالای ۲۰۰ هرتز برای فیلم‌های ورزشی و حرفه‌ای مناسب است.

 

اندازه صفحه نمایش

 

تلویزیون‌ها در سایزهای مختلفی ساخته می‌شوند. امروزه اندازه صفحه نمایش رو به افزایش است زیرا در صفحه بزرگتر کاربر تجربه بهتری خواهد داشت. اما هیچ باید و نبایدی در انتخاب اندازه صفحه نمایش وجود ندارد. شما با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

تلویزیون هوشمند یا معمولی

 

تلویزیون هوشمند می‌تواند به اینترنت متصل شود. می‌توان روی آن برنامه‌های خاصی نصب و استفاده کرد یا در اینترنت به گشت و گذار پرداخت. انتخاب بین تلویزیون هوشمند و معمولی کاملا بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.