چرا کالای دست دوم بخریم؟ این خریدها چه سودی برای خریدار دارد؟ - وبلاگ دست دو

چرا کالای دست دوم بخریم؟

در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که “چرا کالای دست دوم بخریم؟” پس با ما همراه باشید.

حتما برای شما پیش آمده است که به اجناس و کالاهای محل زندگی، یا محل کارتان و یا انباری خود نگاهی بیاندازید و متوجه شوید که  تعداد زیادی از کالاهای اطراف شما بدون استفاده در گوشه ای قرار گرفته اند و جای شما را تنگ کرده اند. ولی ممکن است هیچوقت آنها را به سطل زباله نندازید چرا که قابل استفاده اند و کاربرد دارد و خراب نیستند. شاید هم فکر میکنید که وقت آن است یک خانه تکانی اساسی باید داشته باشید و باید به فکر خرید کالاهای جدیدتری باشید. پس چرا این کالاهایی که میخواهید آنها را از خود دور کنید را به فردی که بیشتر از شما از آنها استفاده میکند ندهید!؟

بسیاری از کالاهای اطراف ما بدون استفاده اند و خراب هم نیستند و قابل استفاده اند ولی شما از آنها استفاده نمیکنید. پس بهترین کار این است که آنها را بفروشید تا کمتر دلتان برای چیزی که شاید از آنها استفاده کنید بسوزد و هم پولی به دست آورده باشید.

بسیاری از مردم در جهان و حتی کشور ایران کالاهای دست دوم رایج و یا بعضا غیر رایج زیادی را خریداری کرده و یا به فروش میرساند. کالاهایی همچون خودرو، موتور سیکلت، وسایل الکترونیک و غیر الکترونیک خانگی و بسیاری دیگر .

مسائل زیادی وجود دارد که برخی از مردم به سمت خرید کالاهای دست دوم نمیروند و از خرید اینگونه کالاها بیم دارند و به خرید اجناس دست دوم اعتماد نمیکنند.

برخی از پارامترهای اصلی که در خرید و فروش محصولات دست دوم مطرح میشود و کم و بیش باید به آنها توجه داشته باشیم عبارت اند از:

  • سالم بودن کالا در هنگام خرید
  • سالم ماندن کالا بعد از خرید و تحویل گرفتن آن از فروشنده
  • قیمت کالا
  • خود شخص خریدار و فروشنده کالا

حال این سوال مطرح میشود که راه حل مقابله با اینگونه مشکلات که ۴ مورد آن ذکر شد چیست و چگونه میتوان از پس اینگونه مشکلات بر آمد؟! راه حل های زیادی وجود دارد، همچون مشورت گرفتن از افرادی که تجربه استفاده از آن کالا را داشته اند و یا جستجو در اینترنت!

یکی از بهترین راه های راهنمایی گرفتن در جهت خرید کالاهای دست دوم استفاده از بلاگ دست دو است. در بلاگ دست دو شما میتوانید کالاهای مورد نظر خود را پیدا کرده و با دیگر کالاهای موجود در بازار آنها را مقایسه کنید.

همچنین از کالاهایی که مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته اند و در دسترس شما قرار گرفته اند استفاده کنید تا مزایا و معایب آن کالاها مطلع شوید. همچنین میتوانید از تجربیات دیگر کاربران از خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم که پیشتر از شما تجربیات خود را در بلاگ دست دو نوشته اند استفاده نمایید و یا خودتون تجربیات خودتون را در معرض نمایش عموم قرار دهید. با این تعاریف شما در بلاگ دست دو در واقع وارد یک دایره المعارفی از تجربیات، تحلیل و بررسی کالاهای دست دوم و خرید و فروش ها شده اید.

پس دیگر جای نگرانی و تردیدی وجود ندارد که شما از خرید و یا فروش کالای دست دوم برای خود منصرف شوید. همچنین سیستم مشاوره آنلاین سایت دست دو به همراه سیستم خرید و فروش امن سایت دست دو ابزارهای بسیار محکم و مطمئنی هستند که شما میتوانید در راستای خرید و یا فروش کالای دست دوم خود از آنها استفاده نمایید.

بعضی افراد بر این باورند که به جای خرید خودروهای صفر کیلومتر و متحمل شدن ضرر در افت قیمت، خودرویی چند ماه یا یک سال کارکرده را خریداری کنند که افت قیمت خود را کرده باشد.

باید در درنظر داشته باشیم که در هنگام خرید کالاهای دست دوم این روحیه را داشته باشید که ” این کالا دست دوم میباشد” و بعضا نباید انتظار عملکرد یک کالای نو را از آن داشته باشیم. با این حال کالاهای زیادی وجود دارند که عملکرد آنها بسیار بهتر و مطلوب تر از کالاهای نو مشابه خود را دارند. به عنوان مثال خودرو و یا موتور سیکلت از جمله کالاهایی محسوب میشوند که به دلایل مختلفی بسیاری از مردم دست دوم آنها را به نو آنها ترجیح میدهند.

در ادامه همین مثال میتوان گفت که آن دسته از افرادی که به دنبال خرید خودروهایی با بازه قیمت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هستند، هم میتوانند خودرو های نو همانند محصولات چینی و فرانسه مثل رنو ساندرو و یا جک جی ۵ خریداری کنند، ولی باید در نظر داشت که در خودرو های دست دوم نباید خودروهای خوبی همچون مزدا ۳ مونتاژ شرکت بهمن و یا هیوندای آوانته را فراموش کرد.

بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم که همواره در خرید کالاهای خود فقط به کالاهای نو نگاه نکنید، چرا که همیشه کالاهای دست دومی وجود دارد که چه بسا بهتر و کارآمد تر از کالاهای نو عمل میکنند. پس در بسیاری موارد خرید کالاهای دست دوم را به شما توصیه میکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.